GP Číny podala další důkaz o mizerné formě týmu z Maranella. Massa oproti startu ztranil jednu pozici, dojel tedy třináctý. S autem nic nenadělal ani Alonso, který skončil devátý. AKTUALIZOVÁNO
Vítěz minulého závodu je přesvědčen, že by dnes dokázal dojet šestý, nebýt toho, že byl po většinu závodu zaseklý mezi pomalejšími vozy. Na druhou stranu ale přiznává, že dnešní závod poskytl divákům přesný pohled na to, v jaké formě Ferrari letos je.
"Tohle je pravděpodobně mnohem realističtější umístění než to, co jsme viděli v Austrálii nebo Malajsii," říká Alonso.
Po Velké ceně Číny se Španěl propadl z prvního místa v šampionátu na třetí a co víc, příští závod vidí zcela černě. "Příští týden máme Bahrajn, což by pro nás teoreticky mohl být dosud nejhorší závod. Auto postrádá maximální rychlost a trakci a Bahrajn není o ničem jiném než o maximální rychlosti a trakci. Odhaduji proto, že to pro nás bude mnohem komplikovanější víkend něž ty předchozí."
"Potom se ale před Barcelonou zlepšíme. Vylepšíme tři až čtyři desetiny. To je zlepšení, které bude mít pro Evropu většina týmů. Pokud se ale zlepšíme o pět či šest desetin a ostatní o čtyři, získáme dvě desetiny," počítá Alonso.
Španělův týmový kolega Felipe Massa si oproti startu dokonce o jedno místo pohoršil a pokračuje tak ve svých starých kolejích. Brazilec letos zatím ani jednou nebodoval.
"Snažil jsem se udělat všechno, co bylo v mých silách v tomto velmi těsném závodě. Třinácté místo samozřejmě nemůže být něco, z čeho bych se měl radovat, ale co se mého závodu týče, byl oproti dvěma úvodním závodům této sezony krokem vpřed. Konec konců jsem odjel normální závod a vím, že jsem udělal všechno, co jsem mohl," říká Massa.
Strategii dvou zastávek v boxech si Brazilec pochvaluje, s odstupem času by teď ale rozvrhl jejich načasování jinak. Sám pak ale dodává, že po skončení závodu se vše soudí mnohem snadněji.