Bahrajn hostí finále WEC. Bojovat se bude o čtyři tituly | Foto: Toyota Gazoo Racing

Foto: Toyota Gazoo Racing

Bahrajn hostí finále WEC. Bojovat se bude o čtyři tituly

Osmou sezonu vytrvalostního mistrovství světa sportovních vozů FIA WEC zakončí sobotní osmihodinovka v Bahrajnu. V závodě, který bude derniérou třídy LMP 1, se rozhodne o čtyřech titulech šampionů.

Třída LMP 1 prožije v Bahrajnu po 16 letech své existence hodně chudé loučení. Ve startovní listině figurují pouze dva tovární prototypy Toyota TS050 Hybrid. Švýcarská stáj Rebellion Racing ukončila sezonu po Le Mans a britské vozy Ginetta G60-LT-P1 se neobjevily už ani na dráze La Sarthe.

I přes slabou účast však lze očekávat zajímavý boj o titul mistrů světa. Díky pátečnímu vítězství v kvalifikaci a zisku jednoho bodu ztrácejí jezdci Toyoty #7 Jose Maria Lopez, Mike Conway a Kamuj Kobajaši na posádku sesterské Toyoty #8 ve složení Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima, Brendon Hartley pouhých 6 bodů.

V osmihodinovém závodě se za vítězství uděluje 38 bodů a za druhé místo 27. To znamená, že vítězové finálového podniku budou korunováni jako světoví šampioni. Výhodou pro Toyotu #7 je kromě prvního místa na startovním roštu také poslední nastavení hendikepu za úspěch, které zpomaluje sesterský prototyp o 0,54 sekundy na jedno kolo.

Po bahrajnském závodním víkendu zamíří oba prototypy TS050 Hybrid do muzea a od příští sezony je nahradí nový hypervůz, který už Toyota intenzivně testuje. Oficiální představení je naplánováno na 11. ledna (už 5. ledna představí nový speciál americký Glickenhaus), ve čtvrtek však Toyota nechala uniknout několik kamuflážních fotografií z nedávných testů na Paul Ricard.

Ve třídě LMP 2 bylo o šampionátu rozhodnuto již po zářijovém Le Mans. Mistrovský titul získají Filipe Albuquerque a Philip Hanson, kteří společně s Paulem di Restou tvoří posádku prototypu Oreca 07 Gibson #22 týmu United Autosports.

Britská stáj, jejímž spoluzakladatelem je šéf McLarenu Zak Brown, získá i týmový titul, a to díky čtyřem po sobě jdoucím vítězstvím. Brown se svým týmem v tomto roce kromě titulu ve WEC a vítězství v Le Mans získal také další dva tituly v evropské Le Mans Series ve třídách LMP 2 a LMP 3.

Boj o titul mistrů světa svedou jezdci ve třídě LMGTE - PRO, kde startují tovární stáje Aston Martin, Porsche a Ferrari.

V nejlepší pozici je před sobotním finále dánská posádka Astonu #95 Nicki Thiim, Marco Sorensen, která po pátečním vítězství v kvalifikaci vede šampionát o 16 bodů před pilotem sesterského Astonu #97 Maximem Martinem. Ten se bude během závodu střídat s Richardem Westbrookem, který zaskakuje za Alexe Lynna nakaženého koronavirem.

Teoretickou šanci na titul živí ještě tovární pilot Ferrari James Calado, který ztrácí 27 bodů. V Bahrajnu se bude Calado ve Ferrari #51 netradičně střídat s Danielem Serrou, který nahrazuje Alessandra Pier Guidiho. Italského pilota Ferrari povolalo na Paul Ricard, kde v neděli končí sezona GT World Challenge Europe Endurance Cup závodem na 1000 kilometrů.

Rozhodnuto je již v poháru konstruktérů, kde s jistotou zvítězí Aston Martin. Ferrai však ještě může zaútočit na druhé místo značky Porsche, oba tovární týmy dělí jen 5 bodů.

Bitva o titul ještě není rozhodnutá ve třídě LMGTE - AM, kde posádka vozu Aston Martin #90 týmu TF Sport ve složení Jonathan Adam, Charlie Eastwood, Salih Yoluc vede průběžné pořadí o pouhých 8 bodů před Emmanuelem Collardem, Nicklasem Nielsenem a Francoisem Perrodem, kteří sdílejí kokpit vozu Ferrari #83 týmu AF Corse.

Mezi stájemi TF Sport a AF Corse se bude v LMGTE - AM rovněž bojovat o týmový titul.

Poslední závod sezony FIA WEC 2019/2020 nabídne živě Eurosport 2, a to ve dvou dvouhodinových živých vstupech od 11:45 a od 18:30.

Doporučujeme

Články odjinud