Adrian Newey je poslední designér svého druhu. Používá metody ze staré školy a v posledních letech je ve formuli 1 znovu nejlepší. Žádného následovníka ale nemá.
Šéfdesignér Adrian Newey stojí za úspěšnými vozy Red Bullu posledních let a především díky němu mohla stáj z Milton Keynes loni slavit mistrovské tituly. Vyznačuje se metodami práce, které ve formuli 1 už nemají obdoby.
Jako jediný stále využívá rýsovací prkno, zatímco ostatní už používají jen počítače. Navíc je ve vývoji skutečným lídrem, který má v týmu hlavní slovo a udává směr pro celý vůz. Podobně pracoval svého času u Ferrari Rory Byrne. V ostatních stájích jde o spolupráci různých oddělení.
"Mít jednoho velmi silného šéfdesignéra je způsob přemýšlení, který se ve formuli 1 změnil," řekl šéf Mercedesu GP Ross Brawn. "Ostatní týmy teď fungují více jako skupina a méně jako technická autokracie, protože lidi jako Adrian a Rory už systém negeneruje. A to proto, že ten systém už neexistuje."
Žádní noví designéři kalibru Neweyho nebo Byrna nepřicházejí proto, že nemají kde vyrůst. Pro svůj rozvoj potřebují co nejvolnější technické prostředí, ale takových už je minimum.
"Většina nižších formulových sérií je regulovaná, což znamená, že k nám už z formule Ford a formule 2 nepřicházejí mladí lidé. Takže nebudeme mít Rory Byrny a Adriany Newey. Až jednou odejde Adrian do důchodu, nevím, jestli někdo bude pracovat stejným způsobem," dodal Brawn.
Newey působí ve formuli 1 od konce osmdesátých let a velké slávy dosáhl už v devadesátých letech, kdy jeho vozy vyhrály mistrovské tituly u týmů Williams a McLaren. Na vrchol se jeho monopost znovu postavil loni. Letos je auto Red Bullu zatím znovu nejrychlejší.