Až s příchodem Neweyho nás přestali brát jako párty tým, říká šéf Red Bullu

Když se v roce 2005 na startovním roštu formule 1 objevil poprvé tým Red Bull, nebrala konkurence podle šéfa týmu Christiana Hornera rakouskou stáj vážně. Zlom nastal ve chvíli, kdy do Milton Keynes zamířil věhlasný konstruktér Adrian Newey.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Až s příchodem Neweyho nás přestali brát jako párty tým, říká šéf Red Bullu | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz odkoupil na konci roku 2004 Jaguar a vstoupil do F1 s vlastní značkou. A ačkoliv v začátcích za Red Bull závodili i zkušenější piloti jako David Coulthard či Mark Webber, v prvních čtyřech letech tým dosáhl jen na tři pódiová umístění.

První vítězství přišlo až v roce 2009 v Číně, kde triumf Sebastiana Vettela podtrhl druhým místem Webber. Klíčový byl v tomto směru podle Hornera příchod Adriana Neweyho v roce 2006 poté, co odešel z McLarenu.

Fotogalerie: GP Monaka 2018 a bazénový párty mód

Fotogalerie: GP Monaka 2018 a bazénový párty mód

„Jakmile se k nám přidal Adrian, lidé nás začali brát vážně. Říkali si 'Kriste, pokud nejúspěšnější konstruktér všech dob odešel z McLarenu, který právě kvůli problémům se spolehlivostí prohrál oba šampionáty, musí se u nás dít něco dobrého',“ řekl Horner v podcastu The 300 Club.

„Když jsme získali Adriana, byl to rozhodně zlomový bod, kdy z párty týmu na nás lidé najednou začali nahlížet jako na 'páni, tihle lidi to myslí opravdu vážně'.“

V roce 2009, kdy se s příchodem nových pravidel výrazně změnily monoposty, skončil Red Bull v Poháru konstruktérů druhý. Následující čtyři sezóny 2010 až 2013 tým ovládl jak hodnocení konstruktérů, tak díky Vettelovi také v šampionátu jezdců.

Horner přiznal, že na začátku života týmu, kdy spíše, než pro své výsledky na trati, o sobě dával Red Bull vědět hlasitou hudbou v garáži, neměla stáj myšlenky na takové možné úspěchy.

Marko přiznává, že Ricciardo v Red Bullu chybí

Marko přiznává, že Ricciardo v Red Bullu chybí

„Nebyl stanoven žádný specifický cíl než být co nejrychleji co nejkonkurenceschopnější. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz je velký nadšenec do tohoto sportu. Sponzoroval týmy, byl akcionářem v Sauberu, tohle ale bylo poprvé, kdy zcela vlastnil tým a měl nad ním kontrolu.

„Vyzval nás, abychom si osvojili filozofii Red Bullu - nebát se dělat věci jinak a užít si při tom zábavu. Myslím, že na začátku jsme měli pověst, protože nám v garáži hrála hlasitá hudba, v Energy Station jsme organizovali všechny možné aktivity a když velká cena zavítala do města, vždy jsme měli velkou párty.

„Myslím, že nás lidé nebrali příliš vážně. Přemýšleli nad námi jen proto, že všichni chtěli vstupenku na párty Red Bullu. To býval jeden z cílů víkendu. Pod tím vším však bylo opravdové odhodlání postavit nejlepší možný závodní tým.“

Red Bull zrušil Energy Station. Do Katalánska přivezl dřevěné monstrum

Red Bull zrušil Energy Station. Do Katalánska přivezl dřevěné monstrum

Váš názor Další článek: Stav Alexe Zanardiho se zlepšil, byl převezen do nemocnice blíže domovu
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00