Až po vás. Jezdci podle Albona bojovali o zisk DRS

Alexander Albon dojel ve svém prvním závodě formule 1 po přestupu z Toro Rosso do Red Bullu ve Velké ceně Belgie na páté pozici. Po závodě ve Spa-Francorchamps však byl předvolán před sportovní komisaře za souboj se Sergiem Pérezem.
Až po vás. Jezdci podle Albona bojovali o zisk DRS

Poté, co Lando Norris z McLarenu musel v závěru závodu odstoupit z páté pozice, začali o ní spolu bojovat Albon s Pérezem.

Ve snaze využít možnosti systému DRS se v detekčním bodě před zatáčkou Eau Rouge oba piloti snažili zůstat za svým soupeřem, aby na následné rovince Kemmel mohli právě oni v posledním kole otevřít element zadního křídla a využít nižšího přítlaku.

Tuto možnost měl nakonec Albon, který byl díky tomu na rovince mnohem rychlejší a snažil se před Mexičana dostat. Ten mu však nenechal příliš mnoho prostoru a Albon musel dvěma koly vyjet mimo trať. I přesto se mu ale podařilo Péreze předjet a dojet si pro svůj nejlepší výsledek ve formuli 1.

Oba byli sice za tento souboj předvoláni před sportovní komisaře, ale ti žádné tresty neudělili. Podle Albona si ale tento souboj užili.

„DRS je v zásadě v některých ohledech až příliš dobré, takže kdokoliv dostane DRS, předjede svého soupeře před sebou. Když víte, že byste mohli ztratit pozici, tak vždy bojujete o DRS,“ řekl Albon.

„Myslel jsem, že jsem si ho pokryl, pak byl ale v první zatáčce dlouhý a já věděl, co tím zamýšlí. Byla to zábava a pak jsme se tomu smáli,“ popsal konec závodu.

„Tady (v první zatáčce) hrajeme takovou DRS hru. Sergio chtěl DRS, takže se z toho stalo něco jako restart po virtuálním safety caru. Racing Point byl na rovinkách vždy velmi rychlý, takže to bylo stylem 'až po vás. Ne, až po vás', a pak jsem ho předjel.“

Se svou premiérou v barvách Red Bullu byl nicméně Albon spokojen. Do závodu startoval kvůli penalizacím až z konce pole, pro start navíc zvolil střední sadu pneumatik, kterou si následně nechal vyměnit za měkkou sadu.

„Měl jsem pocit, že jsem se v první polovině závodu skutečně trápil. Potýkal jsem se s pneumatikami, obzvlášť s jejich zahřátím. Při tom stintu na střední směsi jsem očekával, že předjedu spoustu aut, ale nestalo se tak,“ popsal.

„Rozhodli jsme se proto zastavit trochu dříve, abychom nasadili měkkou sadu, já se pak ve voze cítil mnohem lépe a celé to ožilo. Měl jsem pak nějaké pěkné souboje.“

Foto: Getty Images /  Mark Thompson

Další článek: Jezdcem i smolařem dne se v GP Belgie 2019 stal Lando Norris

22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.
21. února | Latifiho dnes podle Williamsu zastavil senzor.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00