Až po vás. Jezdci podle Albona bojovali o zisk DRS

Alexander Albon dojel ve svém prvním závodě formule 1 po přestupu z Toro Rosso do Red Bullu ve Velké ceně Belgie na páté pozici. Po závodě ve Spa-Francorchamps však byl předvolán před sportovní komisaře za souboj se Sergiem Pérezem.
Až po vás. Jezdci podle Albona bojovali o zisk DRS

Poté, co Lando Norris z McLarenu musel v závěru závodu odstoupit z páté pozice, začali o ní spolu bojovat Albon s Pérezem.

Ve snaze využít možnosti systému DRS se v detekčním bodě před zatáčkou Eau Rouge oba piloti snažili zůstat za svým soupeřem, aby na následné rovince Kemmel mohli právě oni v posledním kole otevřít element zadního křídla a využít nižšího přítlaku.

Tuto možnost měl nakonec Albon, který byl díky tomu na rovince mnohem rychlejší a snažil se před Mexičana dostat. Ten mu však nenechal příliš mnoho prostoru a Albon musel dvěma koly vyjet mimo trať. I přesto se mu ale podařilo Péreze předjet a dojet si pro svůj nejlepší výsledek ve formuli 1.

Oba byli sice za tento souboj předvoláni před sportovní komisaře, ale ti žádné tresty neudělili. Podle Albona si ale tento souboj užili.

„DRS je v zásadě v některých ohledech až příliš dobré, takže kdokoliv dostane DRS, předjede svého soupeře před sebou. Když víte, že byste mohli ztratit pozici, tak vždy bojujete o DRS,“ řekl Albon.

„Myslel jsem, že jsem si ho pokryl, pak byl ale v první zatáčce dlouhý a já věděl, co tím zamýšlí. Byla to zábava a pak jsme se tomu smáli,“ popsal konec závodu.

„Tady (v první zatáčce) hrajeme takovou DRS hru. Sergio chtěl DRS, takže se z toho stalo něco jako restart po virtuálním safety caru. Racing Point byl na rovinkách vždy velmi rychlý, takže to bylo stylem 'až po vás. Ne, až po vás', a pak jsem ho předjel.“

Se svou premiérou v barvách Red Bullu byl nicméně Albon spokojen. Do závodu startoval kvůli penalizacím až z konce pole, pro start navíc zvolil střední sadu pneumatik, kterou si následně nechal vyměnit za měkkou sadu.

„Měl jsem pocit, že jsem se v první polovině závodu skutečně trápil. Potýkal jsem se s pneumatikami, obzvlášť s jejich zahřátím. Při tom stintu na střední směsi jsem očekával, že předjedu spoustu aut, ale nestalo se tak,“ popsal.

„Rozhodli jsme se proto zastavit trochu dříve, abychom nasadili měkkou sadu, já se pak ve voze cítil mnohem lépe a celé to ožilo. Měl jsem pak nějaké pěkné souboje.“

Foto: Getty Images /  Mark Thompson

Další článek: Jezdcem i smolařem dne se v GP Belgie 2019 stal Lando Norris

11:25 | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.
18. září | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
18. září | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
17. září | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10