Až nové auto ukáže, jestli McLaren pochopil své problémy, říká Paffett

McLaren si myslí, že ví, co udělal na loňském monopostu špatně, ale podle Garryho Paffetta se pravda ukáže až na MP4-29.
Až nové auto ukáže, jestli McLaren pochopil své problémy, říká Paffett

Vývoj loňského MP4-28 vzdal McLaren poměrně brzy a své zdroje zaměřil na letošní sezónu. Přesto se snažil pochopit, kde se minulou zimu vydal špatným směrem, aby chyby už neopakoval. Že porozuměl všem svým problémům, zatím tvrdit nemůže.

"Myslím, že kdybychom identifikovali všechno, na konci roku bychom bývali měli mnohem konkurenceschopnější auto," řekl testovací jezdec wokingské stáje pro Sky Sports.

"Akceptovali jsme, že jsme udělali chyby. Na voze byly oblasti, o kterých jsme věděli, že byly problematické, ale myslím, že problémem bylo, že některé ty oblasti byly moc velké na to, abychom je opravili v průběhu sezóny."

Proto tým s napětím čeká, jak se projeví na trati letošní MP4-29. "Jsem si celkem jistý, že máme dobrou představu o tom, co jsme udělali špatně, ale nemůžete mít úplnou jistotu, dokud nepostavíte další auto. Ale víme, co děláme s letošním autem."

"Stejně je to úplně jiné auto, z loňského auta jsme se poučili o oblastech, kde si musíme dávat pozor, ale v každém případě je to jiné auto. Je to jiná výzva a je to výzva pro všechny."

Platí to i pro jezdce, kteří musí změnit styl řízení. Což není triviální. Paffett si nový monopost vyzkoušel v simulátoru a konstatoval významný úbytek přítlaku.

"S těmito vozy jsem jezdil v simulátoru dlouho, a když jsem se vrátil k MP4-28, bylo vidět, že je třeba změnit jezdecký styl. Také jsem pracoval s Jensonem (Buttonem), a když poprvé auto řídil, chvíli jsem si s ním o tom povídal a bylo na něm vidět, že musí přemýšlet o tom, jak auto řídit."

"Takže jezdci na to budou muset myslet, budou muset přemýšlet, jak z něj dostat maximum, protože nejde jen o chování a vyvážení auta, ale také o využití pneumatik, paliva a všech zařízení, která máme v autě, jako je KERS a ostatní věci. Jezdci musí letos přemýšlet mnohem víc."

Další článek: Testy v Jerezu stihneme, dušuje se Marussia

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)