Automobilku Renault stojí účast ve formuli 1 60 miliónů eur ročně

Navzdory relativně velkému portfoliu zákazníků hospodaří Renault F1 ve formuli 1 s ročním deficitem 60 miliónů eur. Tuto částku považuje za náklady na reklamu.
Automobilku Renault stojí účast ve formuli 1 60 miliónů eur ročně

Automobilka Renault ve formuli 1 už nevlastní žádný tým a pouze dodává motory své bývalé stáji, Red Bullu Racing a Lotusu. Příští rok k nim přidá Williams.

"Celkové naše náklady jsou asi 120 miliónů eur," prozradil šéf francouzských motorů F1 Jean Francois Caubet pro Financial Times. "Čisté náklady - celkové náklady mínus výnosy - jsou 60 miliónů eur. Za 60 miliónů se vám dostane velké publicity ve světě."

Když měl Renault svůj vlastním tým, utrácel se za něj ročně 250 až 280 miliónů eur. Po odečtení příjmů od sponzorů a formule 1 byly jeho čisté náklady 180 miliónů. Současné čisté náklady automobilky na formuli 1 jsou tedy třetinové.

Navíc ekonomická situace vlastnictví týmu nepřeje. "Když máte tým, musíte vyhrávat. Když nevyhráváte, náklady jsou moc vysoké. Když přijde krize, sponzorství skončí, jako to bylo v případě BMW, Toyoty a Hondy. Jelikož jste automobilka, musíte vyhrávat. Když se vám to nedaří, představenstvo klade otázky," vysvětlil Caubet.

Přitom Renault hrozil, že z formule 1 odejde úplně. Kladl si podmínku, aby motory formule 1 nové generace byly relevantní k produkci silničních vozů, tedy aby to byly turbo hybridy. O nové agregáty se vedly spory, protože některé týmy nechtěly akceptovat přeplňované čtyřválce, ale nakonec se všichni dohodli na přeplňovaných šestiválcích od roku 2014. Jelikož je doplní systémy na rekuperaci energií, podmínky Renaultu byly splněny.

Další článek: McLaren MP4-27 bude z 94 procent nový monopost

14:47 | Cunoda nasadil po prvním tréninku novou baterii a řídicí elektroniku pohonné jednotky.
12:43 | McLaren letos sdílí náhradní jezdce s Mercedesem, což znamená, že jde o jezdce z FE Stoffela Vandoorna a Nycka de Vriese. Andreas Seidl ale prozradil, že tým má dohodu také s Paulem di Restou.
12:36 | Ocon a Pérez jsou u sportovních komisařů.
12:35 | Technické problémy v prvním tréninku: Cunoda měl elektrický problém s pohonnou jednotkou. Ferrari a Haas s rádiem + Leclerc s pohonnou jednotkou.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00