V poslední dubnový den schválila Komise F1 balíček změn, které mají zlepšit předjíždění. Povedou ale také ke snížení rychlosti.
Nikolas Tombazis, který dnes pracuje pro FIA, odhaduje, že změny pravidel odstraní asi třetinu výkonnostního rozdílu, který přinesla pravidla v roce 2017.
„Očekáváme, že ztratíme zhruba 1,5 sekundy,“ uvedl Tombazis, kterého cituje RaceFans. Reálná ztráta ale může být díky vývoji týmů menší.
Změny se týkají zejména předního a zadního křídla. Zvýšit se má také efekt DRS. Tombazis DRS označuje jako „nutné zlo“ a doufá, že od roku 2021 bude jeho role snížena nebo bude dokonce DRS zcela zrušeno.
„Domníváme se, že DRS je za současných okolností správná věc,“ řekl pro Motorsport.com.
V příštím roce se má podle Tombazise efekt DRS zvýšit o 25 až 30 %.
„Pro rok 2021 doufáme, že se auta budou schopná dostat se k sobě navzájem mnohem blíže. Bude to opravdu pěkný výsledek, pokud budeme moci v budoucnu výrazně snížit DRS nebo ho dokonce odstranit.“
Podle Charlieho Whitinga není smyslem změny v oblasti DRS usnadnit předjíždění, ale možnost nasazovat DRS i na kratších rovinkách.
FIA se v současné době snaží vyladit DRS tak, aby se při brzdění dostala auta vedle sebe.
Foto: Getty Images / Mark Thompson