Příští rok vstoupí v platnost nová pravidla, která mají alespoň částečně zlepšit předjíždění.
Nová přední křídla se budou, stejně jako v letech 2009 až 2014, rozprostírat přes celou šířku vozu. Jejich šířka vzroste ze současných 1800 na 2000 milimetrů. Křídlo by mělo být zároveň vyšší o 25 mm a hlubší rovněž o 25 mm.
„Mohlo by to trochu pomoci,“ uvedl Verstappen na svém oficiálním webu. „Podle toho, co jsem už četl, budeme mít v příštím roce stejný přítlak jako letos, takže si myslím, že přínos bude omezený.“
Verstappen se obává, že větší přední křídlo nebude vypadat moc hezky „Vypadá to poněkud ošklivěji, ale možná, že před sezónou bude design ještě vylepšen.“
Větší změny mají přijít v roce 2021. „Pokud se bude auto dobře řídit a předjíždění se zlepší, mohu s tím souhlasit, i když auto vypadá velmi futuristicky,“ pokračuje Verstappen. „Záleží také na tom, o kolik přítlaku s novými pravidly přijdeme.“
Verstappen reagoval také na některá další témata. Je mu líto Ocona, který zřejmě přijde o sedačku. Podle Verstappena se snad brzy do F1 vrátí.
„Nechcete být dlouho pryč, protože přichází mladí jezdci. Není příjemné nemít jednu sezónu sedakču. F1 na vás rychle zapomene, takže se musíte vrátit co nejdříve.“
Verstappen přišel do F1 rovnou z evropské F3, kterou právě vyhrál Mick Schumacher.
„Mick Schumacher je v pozici, v jaké jsem byl já. Na jeho místě bych využil příležitosti dostat se do F1, ale záleží na tom, jak se cítí.“
Foto: Getty Images / Clive Mason