Lewis Hamilton a Jenson Button obsadili první startovní řadu pro GP Austrálie, třetí nejrychlejší byl v kvalifikaci Romain Grosjean.
Q1 - Räikkönen nepostupuje
Začátek kvalifikace týmy využily pro další trénink, aby alespoň částečně dohnaly čas, který ztratily v pátek kvůli dešti. Brzy po otevření boxové uličky tedy bylo na trati rušno a všichni kroužili jedno kolo za druhým.
Závěr první části přinesl velké zklamání týmu Lotus. Zatímco Grosjean bez problémů postoupil s třetím nejlepším časem, Räikkönen byl první nepostupující. Fin chyboval v posledním kole a spolu s jezdci Caterhamu, Marussie a HRT musel z vozu ven. Nejlepší čas první části zajel Kobajaši.
HRT nesplnilo kvalifikační limit, oba jeho jezdci na něj ztráceli víc než sekundu a na startovní rošt se v neděli pravděpodobně nepostaví. Kartykejan navíc překážel ostatním jezdcům v rychlých kolech, což si vyžádalo pozornost stewardů. Ze stejného důvodu byl vyšetřován i Pedro de la Rosa.
Q2 - Alonso chybuje, Massa nestačí rychlostně
Hned na úvod druhé části kvalifikace padl za oběť Albert Parku další mistr světa. Fernando Alonso chyboval v nájezdu do první zatáčky, když při brzdění najel koly na trávu. Po smyku uvízl ve štěrkové únikové zóně a kvalifikace byla přerušena, aby mohli traťoví komisaři jeho vůz bezpečně odstranit.
Další zklamání pro Ferrari přišlo po přerušení, když Felipe Massa nedokázal zrychlit na potřebnou úroveň. Ačkoliv měl více času a více kol než týmový kolega, nedokázal ho překonat a na roštu obsadil až 16. místo. Za branami první desítky dále zůstali Vergne, Alonso, Kobajaši, Senna, di Resta a Pérez. Jako nejrychlejší postoupili jezdci Mercedesu v čele s Rosbergem.
Q3 - McLaren jasně nejlepší
První měřené pokusy poslední části vynesly do čela klasifikace Lewise Hamiltona. Pilot McLarenu se ujal vedení s obrovským náskokem tří čtvrtin sekundy před Vettelem, Schumacherem, Buttonem, Grosjeanem a Rosbergem.
V druhém měřeném kole Hamilton sice nezrychlil a jeho soupeři ano, ale na udržení pole position mu to stačilo. Do první řady se vedle něj posunul týmový kolega Jenson Button. O překvapení se třetím místem postaral Romain Grosjean, jehož v druhé řadě doplní Michael Schumacher.
Čtvrtá řada patří pátému Webberovi a šestému Vettelovi. Red Bull tak nevytáhl eso z rukávu, jak měl ve zvyku v posledních letech na konci kvalifikací. Za obhájce titulů se postaví Rosberg, Maldonado, Hülkenberg a Ricciardo.
GP Austrálie - kvalifikace
P. |
Jezdec |
Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ztráta |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:26,800 |
1:25,626 |
1:24,922 |
|
2 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:26,832 |
1:25,663 |
1:25,074 |
0,152 |
3 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
1:26,498 |
1:25,845 |
1:25,302 |
0,380 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1:26,586 |
1:25,571 |
1:25,336 |
0,414 |
5 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
1:27,117 |
1:26,297 |
1:25,651 |
0,729 |
6 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
1:26,773 |
1:25,982 |
1:25,668 |
0,746 |
7 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:26,763 |
1:25,469 |
1:25,686 |
0,764 |
8 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
1:26,803 |
1:26,206 |
1:25,908 |
0,986 |
9 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
1:27,464 |
1:26,314 |
1:26,451 |
1,529 |
10 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
1:27,024 |
1:26,319 |
- |
|
11 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
1:26,493 |
1:26,429 |
|
|
12 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:26,688 |
1:26,494 |
|
|
13 |
Kamuj Kobajaši
|
Sauber-Ferrari |
1:26,182 |
1:26,590 |
|
|
14 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
1:27,004 |
1:26,663 |
|
|
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:27,469 |
1:27,086 |
|
|
16 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:27,633 |
1:27,497 |
|
|
17 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
1:26,596 |
|
|
|
18 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
1:27,758 |
|
|
|
19 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
1:28,679 |
|
|
|
20 |
Vitalij Petrov |
Caterham-Renault |
1:29,018 |
|
|
|
21 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
1:30,923 |
|
|
|
22 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
1:31,670 |
|
|
|
|
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
1:33,495 |
|
|
|
|
Narajn Kartykejan
|
HRT-Cosworth |
1:33,643 |
|
|
|
|
Q1 107 %
|
|
1:32,214 |
|
|
|