Šestým závodem pokračuje na texaském Okruhu Amerik aktuální sezona vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC. V sobotní kvalifikaci získaly první řadu na roštu hypervozy Ferrari, tvrdým BoP zasažené Toyoty se naopak trápily.
O pole position pro Ferrari 499P #51 se v hyperpolu postaral bývalý pilot F1 a vítěz 24 hodin Le Mans Antonio Giovinazzi. Italský pilot zajel v Austinu nejrychlejší čas 1:50.390 a porazil tak o necelé tři desetiny Roberta Kubicu, který zařídil druhé místo pro netovární Ferrari #83.
„Už od prvního tréninku jsme ukazovali, jak rychlé auto tady máme. Ve druhé tréninkové session jsme skončili na prvním místě a další skvělé kolo jsme zajeli i ve třetím tréninku, akorát jsme o něj přišli kvůli traťovým limitů,“ rozpovídal se Giovinazzi před novináři po kvalifikaci.
„Za tento výkon jsem opravdu šťastný. Už jsme si včera ověřili, že i v závodním tempu jsme na tom dobře. Takže doufám, že v neděli dokážeme dodělat rozdělanou práci. V tomto roce zatím posádka #51 nedosahovala výsledků, jaké by si bývala zasloužila, takže bychom to měli v neděli zlomit a všechno správně poskládat pro samotný závod,“ dodal Ital, který zatím se svými parťáky Alessandrem Pierem Guidim a Jamesem Caladem letos získal jediné pódium a celá trojice je v celkovém pořadí až na osmém místě.
Z třetího místa odstartuje do nedělního šestihodinového závodu jediný Cadillac ve startovním poli, se kterým absolvoval kvalifikaci Alex Lynn. Ve druhé řadě bude spolu s Cadillacem také nejlepší z Alpinů, s vozem #35 zajel dobrou kvalifikaci Charles Milesi. Elitní pětku zakončil Antonio Fuoco s druhým továrním Ferrari #50.
Nejlepším Porsche je po kvalifikaci vůz #5, který Matt Campbell dostal na šesté místo. Za ním se pak seřadily oba prototypy BMW M Hybrid V8 a do hyperpolu postoupila i devátá Toyota #7 a desáté Porsche #12 britské stáje JOTA Sport, která bude od příští roku továrním týmem Cadillacu.
V Austinu nakonec nestartuje italský prototyp Isotta Fraschini, který už do konce sezony neuvidíme ani v jednom ze závodů. Na vině je náhlý rozchod s partnerským týmem Duqueine a rovněž se spekuluje o finančních problémech.
Nepříjemným překvapením pro japonské fanoušky je po dominantním vítězství v předchozím závodě v Sao Paulu americké tempo Toyoty. Oba hypervozy GR010 Hybrid dostaly pro brazilském kralování především Toyoty #8 dvojitou zátěž v podobě nového nastavení Balance of Performance. Japonské speciály jsou s hmotností 1065 kg nejtěžšími v celém startovním poli, druhé nejtěžší Ferrari váží o 10 kg méně. Toyota navíc přišla o 9 kW výkonu a v Austinu je tak na úrovni 497 kW. Oproti Sao Paulu se Toyota aspoň může těšit z vyšší úrovně Power Gainu, který u ní vzrostl o 1.8 % na 4.6 %.
Nedělní šestihodinovky v Austinu se zúčastní celkem 36 vozů včetně speciálů GT3 ve třídě LMGT3. Závod odstartuje ve 20:00 a živě ho budete moci sledovat na platformě MAX. Na Eurosportu 1 bude poté k vidění čtyřhodinový přenos od pondělních 8:30 ráno.