Závodní budoucnost Roberta Kubici je nejasná. Polák může v příští sezóně pokračovat u Williamsu, zároveň je však ve hře i jeho odchod z formule 1. V takovém případě by mohl zamířit třeba do DTM, kde o jeho služby projevuje zájem Audi.
Spojení Robert Kubica a DTM není nikterak nové. Polský pilot koketoval s prestižním německým šampionátem cestovních vozů již v roce 2013, kdy testoval vůz Mercedesu. „Stříbrné šípy“ dnes již v DTM nepůsobí, tehdy ale zástupce značky ze Stuttgartu Kubica svými výkony oslovil a málem z toho bylo závodní angažmá.
Zástupci čtyřiatřicetiletého rodáka z Krakówa nyní kolem DTM opět krouží, o Kubicu se však nyní zajímá Audi, které v šampionátu působí spolu se značkami BMW a Aston Martin.
Podle informací Autosportu došlo k neformální schůzce mezi zástupci německé tovární stáje a Kubicovými manažery před minulým závodním víkendem DTM, který hostil Nürburgring.
Na možné angažování Roberta Kubici se Autosport ptal šéfa Audi Motorsport Dietera Gasse, který odpověděl: „Kubica je bezpochyby zajímavým pilotem pro šampionát DTM jako celek.“
Je tu ale háček. Audi má v sezóně 2019 již po předposledním závodním víkendu zajištěný titul mezi konstruktéry i mezi jezdci, kde šampionát ovládl René Rast. Vzhledem k vítězné sestavě, která získala titul pro „čtyři kruhy“, by tak Gass zasahoval do jezdeckého složení jen opatrně, což by mohlo případný Kubicův příchod zkomplikovat.
Pro Audi v roce 2019 v DTM závodí šestice továrních pilotů ve složení Robin Frijns, Nico Müller (oba tým Abt), René Rast, Jamie Green (oba tým Rosberg), Loic Duval, Mike Rockenfeller (oba tým Phoenix) a u zákaznické stáje WRT působí ještě dvojice Pietro Fittipaldi, Jonathan Aberdein.
V osmnáctičlenném startovním poli je dva závody před koncem sezóny nejhůře postaveným továrním jezdcem Audi osmý Jamie Green a v poháru konstruktérů Audi deklasuje druhé BMW průběžně o propastných 409 bodů, o ztrátě britského nováčka v sérii Aston Martin ani nemluvě…
„Je ještě brzy komentovat detaily o situaci našich továrních pilotů, ale pokud se podívám detailněji na letošní sezónu, tak jsme hodně těžili z toho, že jsme měli k dispozici vyváženou a silnou jezdeckou sestavu,“ podotknul Gass.
„Každý z našich jezdců byl schopný dojíždět na pódiu nebo získávat velké množství bodů, takže by nebylo lehké se s některým z nich rozloučit.“
„Osobně jsem s Kubicou nemluvil, ale hovořil jsem s jeho manažery. Začínám si všímat zájmu o DTM i z kategorií, které by papírově měly stát nad tímto šampionátem, což je samo o sobě dobré znamení,“ pochvaloval si šéf Audi Motorsport.
Z Gassových slov lze vyčíst, že příchodu Roberta Kubici k jeho týmu do DTM by bránila silná jezdecká šestka, která letos deklasovala BMW a mimo jiné také osoba výše zmiňovaného Jonathana Aberdeina z belgické stáje WRT.
Mladý Jihoafričan, který závodil v evropské formuli 3, podává za volantem soukromého Audi RS5 Turbo DTM 2019 velmi dobré výkony, kterými zastiňuje i týmového kolegu Fittipaldiho. Aberdein se v roce 2019 třikrát dostal do nejlepší pětky a celkově drží desáté místo. Fittipaldi závodící se stejnou technikou je přitom až patnáctý a doposud získal o 45 bodů méně. Pokud by tedy Audi uvažovalo o novém jezdci v továrním týmu, tak by velmi pravděpodobně mohlo vsadit právě na jednadvacetiletého rodáka z Kapského Města.
Foto: Getty Images / Lars Baron