Audi se připravuje na vstup do královny motorsportu. Oficiálně to má být oznámeno na začátku příštího roku.
Podle webu RaceFans hodlá Audi začátkem příštího roku potvrdit svůj záměr vstoupit do F1.
Předseda představenstva Audi Markus Duesmann a člen představenstva Audi pro technický vývoj Oliver Hoffmann uvedli, že výrobce je spokojen s pokrokem, kterého FIA dosáhla s novými technickými předpisy pro pohonné jednotky pro rok 2026. Světová rada motosportu o tom jednala naposledy před pár dny (závěry najdete níže).
Ve F1 by v roce 2026 měli být tři stávající dodavatelé – Ferrari, Mercedes a Renault. K nim se přidá Red Bull, případně Red Bull ve spolupráci s některým z výrobců.
Zájem projevily také dvě značky koncernu Volkswagen – Audi a Porsche. První z nich je už blízko vstupu.
V dopise zaslaném v úterý Duesmann a Hoffmann sdělili generálnímu řediteli F1 Stefanu Domenicalimu a odcházejícímu prezidentovi FIA Jeanu Todtovi, že se domnívají, že návrh předpisů nabízí spravedlivý kompromis pro nováčky a stávající konkurenty, stejně jako splnění cílů dohodnutých pro nové pohonné jednotky.
Představenstvo a dozorčí rada Audi nyní rozhodnou, zda formálně schválí vstup do šampionátu.
Pohonné jednotky 2026
Světová rada motorsportu minulý týden diskutovala o pohonných jednotkách – mimochodem je zajímavé, že se už i oficiálně mluví o roku 2026. Původně měly být nové pohonné jednotky zavedeny v roce 2025, ale už delší dobu se ví, že dojde k odkladu.
Světová rada stanovila následující klíčové cíle:
- Silné environmentální poselství: 100 % udržitelné palivo, celková účinnost a přesun zaměření na elektrickou energii.
- Výrazné snížení nákladů: technická, provozní a finanční regulace.
- Nováčci: umožnit jim zapojení do sportu na konkurenceschopné úrovni.
- Ochrana show: výkonná a vysokootáčková pohonná jednotka, výkon vozu, zvuk, schopnost jezdců závodit, zamezení příliš velkým rozdílům.
Pravidla pro pohonné jednotky pro rok 2026 budou založeny na 4 pilířích:
- Zachovat motor V6 o objemu 1,6 litru
- Zvýšení elektrického výkonu na 350 kW
- Odstranění jednotky MGU-H
- Zavedení rozpočtového stropu na pohonnou jednotku.