Audi brzy potvrdí vstup do formule 1. FIA už byla informována

Audi se připravuje na vstup do královny motorsportu. Oficiálně to má být oznámeno na začátku příštího roku.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Audi brzy potvrdí vstup do formule 1. FIA už byla informována | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Podle webu RaceFans hodlá Audi začátkem příštího roku potvrdit svůj záměr vstoupit do F1.

Předseda představenstva Audi Markus Duesmann a člen představenstva Audi pro technický vývoj Oliver Hoffmann uvedli, že výrobce je spokojen s pokrokem, kterého FIA dosáhla s novými technickými předpisy pro pohonné jednotky pro rok 2026. Světová rada motosportu o tom jednala naposledy před pár dny (závěry najdete níže). 

Ve F1 by v roce 2026 měli být tři stávající dodavatelé – Ferrari, Mercedes a Renault. K nim se přidá Red Bull, případně Red Bull ve spolupráci s některým z výrobců.

Zájem projevily také dvě značky koncernu Volkswagen – Audi a Porsche. První z nich je už blízko vstupu. 

V dopise zaslaném v úterý Duesmann a Hoffmann sdělili generálnímu řediteli F1 Stefanu Domenicalimu a odcházejícímu prezidentovi FIA Jeanu Todtovi, že se domnívají, že návrh předpisů nabízí spravedlivý kompromis pro nováčky a stávající konkurenty, stejně jako splnění cílů dohodnutých pro nové pohonné jednotky.

Představenstvo a dozorčí rada Audi nyní rozhodnou, zda formálně schválí vstup do šampionátu.

Pohonné jednotky 2026

Světová rada motorsportu minulý týden diskutovala o pohonných jednotkách – mimochodem je zajímavé, že se už i oficiálně mluví o roku 2026. Původně měly být nové pohonné jednotky zavedeny v roce 2025, ale už delší dobu se ví, že dojde k odkladu.

Světová rada stanovila následující klíčové cíle: 

  • Silné environmentální poselství: 100 % udržitelné palivo, celková účinnost a přesun zaměření na elektrickou energii.
  • Výrazné snížení nákladů: technická, provozní a finanční regulace.
  • Nováčci: umožnit jim zapojení do sportu na konkurenceschopné úrovni.
  • Ochrana show: výkonná a vysokootáčková pohonná jednotka, výkon vozu, zvuk, schopnost jezdců závodit, zamezení příliš velkým rozdílům.

Pravidla pro pohonné jednotky pro rok 2026 budou založeny na 4 pilířích:

  • Zachovat motor V6 o objemu 1,6 litru
  • Zvýšení elektrického výkonu na 350 kW
  • Odstranění jednotky MGU-H
  • Zavedení rozpočtového stropu na pohonnou jednotku.
Další článek: Sainz se toho od Leclerca hodně naučil. Na začátku ale nevěřil, že jezdí tak rychle