Aston Martin už u zeleného stolu získal více bodů než AlphaTauri na trati | Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Aston Martin už u zeleného stolu získal více bodů než AlphaTauri na trati

Astonu Martin se letos u zeleného stolu daří a to v obou směrech. V Rakousku tým uspěl s protestem kvůli výsledkům závodu.

Aston Martin letos u zeleného stolu získal 6 bodů, což je více než AlphaTauri na trati. V Džiddě tým velmi rychle požádal o přezkum penalizace 10 sekund pro Alonsa. Španěl byl nejdříve potrestán za špatné postavení na startovním roštu a po závodě dostal 10 sekund za špatné absolvování penalizace v boxech. Aston Martin uspěl a Alonso se ze čtvrtého místa vrátil zpět na třetí – přineslo to 3 body.

V Rakusku pak tým podal protest proti výsledkům závodu. Sportovní komisaři protest uznali a udělili 12 dodatečných časových trestů za překročení traťových limitů. Oba jezdci se tím posunuli o jedno místo. Alonso získal dva body, Stroll jeden.

Tým ze Silverstonu je zvyklý pracovat efektivně, protože v době Force Indie neměl prostředky na zaměstnance, kteří by analyzovali každý aspekt závodu.

Auto Motor und Spoort cituje manažera týmu Andyho Stevensona, který popsal, jak jeho tým dospěl až k úspěšnému protestu.

Stevenson si během závodu vedl seznam přestupků, které FIA uváděla ve svém systému. Po závodě použil svůj seznam k výpočtu penalizací, které měl každý jezdec dostat. To však neodpovídalo klasifikaci.

Poté se zeptal ředitele závodu, proč je rozdíl oproti uděleným penalizacím. Odpověděl mu, že nebylo dostatek času na prošetření všech přestupků během závodu, ale že všechny případy budou následně zkontrolovány a zohledněny v předběžných výsledcích závodu. Stevensonovi to stačilo. 

Poté ale FIA uveřejnila předběžné výsledky závodu, ze kterých bylo jasné, že se nic nestalo. „Museli jsme podat protest. Nedává smysl, aby někteří jezdci byli penalizováni a jiní ne,“ vysvětlil Aston Martin.

Sportovní komisaři to viděli stejně a začali počítat. Nakonec z toho bylo 83 (respektive 84) smazaných časů za závod a 12 dalších trestů.

Okruh čekají úpravy

Aston Martin si samozřejmě musel dát pozor, aby se situace neobrátila proti němu a penalizaci nedostali také jeho jezdci. Stevenson měl v poznámkách, že Alonso porušil limity jednou a Stroll třikrát, což je na černo-bílou vlajku ale ne na penalizaci. Pro jistotu se však tým podíval také na kamerové záznamy.

Mike Krack vysvětlil, že po zkušenostech z předchozího roku bylo jezdcům opakovaně řečeno, aby si na traťové limity dávali pozor. „Vloni dostal jeden z nás taky penalizaci (Vettel, pozn. redakce). Tentokrát jsme se tomu opravdu chtěli vyhnout.“

Podle Auto Motor und Sport Red Bull Ring vyslyší žádost FIA a vedle deváté a desáté zatáčky budou příští rok štěrkové zóny. Hlavním argumentem proti byly závody motorek. Situace ale měla být konzultována s MotoGP, která s tím nemá problém.

Doporučujeme

Články odjinud