Aston Martin opět vzbudil rozruch v paddocku. V Maďarsku překvapil svým vlastním unikátním řešením zadního křídla.
Letošní pravidla měla především zajistit, že se k sobě budou vozy moci přiblížit. Dříve to nebylo možné kvůli turbulencím, které vozy za sebou vytvářely. FIA zavedla soubor opatření a některá z nich se týkala také zadního křídla.
V podstatě nám zmizely bočnice zadního křídla (endplate) nad křídlem. Aston Martin ale dokázal najít řešení. Představil něco, co spíše než bočnici připomíná opěrku na ruce u křesla (už se objevily vtipy v tomto duchu).
Řešení by však mělo být v souladu s pravidly, protože „bočnice“ splňuje podmínku, která pro dané místo předepisuje minimální poloměr zakřivení 20 mm.
FIA však už před sezónou upozornila, že pokud se někdo vydá cestou, která půjde proti cílům pravidel, může zasáhnout. Podobné řešení se tak v příštím roce může stát nelegální.
Staré řešení
Nové řešení