Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

Aston Martin AMR24

Aston Martin AMR24

 Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

 Foto: Aston Martin
 Foto: Aston Martin
 Foto: Aston Martin
 Foto: Aston Martin
7
Fotogalerie

Aston Martin představil vůz pro rok 2024. Ještě dnes ho vyzkouší na trati

Aston Martin ukázal AMR24, se kterým budou i letos jezdit Fernando Alonso a Lance Stroll.

Vloni Aston Martin překvapil. Tým skončil v roce 2022 na sedmém místě, ale vloni na začátku sezóny bojoval a získával pódia a byl nejbližším soupeřem Red Bullu. V prvních deseti závodech získal 181 bodů, což byl více než trojnásobek toho, co za celou předešlou sezónu.

V další polovině roku už to ale tak dobré nebylo. Aston Martin se potýkal s problémy, které vyřešil z části až na konci roku.

Jak tomu bude letos? Uvidíme. Astonu Martin dnes patří celý den. V devět ráno tým ukázal fotografie vozu AMR24. V průběhu dne ho poprvé vyzkouší na trati v Silverstonu. Aston Martin má v tomto ohledu výhodu – okruh má přímo vedle továrny.

V průběhu letošního roku bude pokračovat výstavba nové továrny, která už z velké části stojí. Ke konci letošního roku bude dokončena i část s aerodynamickým tunelem.

„Jsme hrdí na to, že můžeme debutovat s vozem AMR24,“ řekl šéf týmu Mike Krack. „Je výsledkem obrovského úsilí celého týmu v našem novém technologickém kampusu AMR a umožní týmu udělat v roce 2024 další krok vpřed.“

„Téměř každá oblast vozu byla zdokonalena a vylepšena, přičemž jsme vycházeli z našich silných stránek a vzali si ponaučení z předchozí sezóny.“

„Sezóna 2023 byla naší dosud nejlepší sezónou a naším cílem v této sezóně je pravidelně bodovat, získávat stupně vítězů a bojovat o naše první vítězství se zelenou barvou.“

„I při stabilních předpisech existují nekonečné možnosti zdokonalování,“ řekl technický šéf Dan Fallows. „AMR24 bych označil za silnou evoluci loňského vozu, který vypadá zcela jinak a má mnoho nových dílů, které nám poskytují silnou platformu pro vývoj. Nová je konstrukce šasi, nos, přední křídlo, přední zavěšení a zadní zavěšení. V letošní sezóně chceme soutěžit ve vývojových závodech a tento vůz je k tomu navržen.“

„Další oblastí, na kterou jsme se zaměřili, bylo rozšíření provozního okna vozu. Zaměřili jsme se na větší univerzálnost pro širší škálu specifických charakteristik okruhu. Chceme závodní vůz, který bude více univerzální. Jsme přesvědčeni, že AMR24 představuje ideální platformu pro vývoj v průběhu sezony.“

Doporučujeme

Články odjinud