Aston Martin dnes potvrdil změny ve svém vedení.
Na konci loňského roku byl oznámen odchod Dana Fallowse. Nebyla to ale jediná změna. Ještě předtím, než se k týmu ze Silverstonu připojí Adrian Newey, došlo k „restrukturalizaci“ vedení.
„V zájmu přehlednosti vedení a v rámci přechodu na plošší strukturu přebírá Andy Cowell s okamžitou platností funkci generálního ředitele a šéfa týmu,“ uvedl Aston Martin.
Připomeňme, že Cowell se připojil k týmu teprve nedávno a v minulosti pracoval jako šéf motorářů Mercedesu – pod jeho vedením vznikla na začátku hybridní éry nejsilnější pohonná jednotka na startovním roštu.
„V zájmu dosažení co nejlepších výkonů závodních vozů se oddělení týmu pro aerodynamiku, inženýrství a výkonnost vyvinula v samostatné specializované týmy na trati a v technologickém kampusu AMR, které budou podřízeny Andymu,“ uvedl Aston Martin.
Dosavadní šéf týmu Mike Krack ale v týmu nekončí. Nově bude v čele týmu, který má na starosti operace na trati (Chief Trackside Officer).
V čele týmu sídlícího v areálu AMR Technology Campus bude stát nový technický ředitel týmu Enrico Cardile. Bývalý inženýr Ferrari bude dohlížet na architekturu, design a konstrukci nových závodních vozů.
Tom McCullough zůstane ve skupině na vedoucí pozici, v níž bude hrát klíčovou roli při rozšiřování týmu v širším spektru závodních kategorií.
„Poslední tři měsíce jsem strávil pochopením a hodnocením našich výkonů a byl jsem neuvěřitelně ohromen odhodláním, nasazením a tvrdou prací tohoto týmu,“ řekl nový šéf týmu Andy Cowell.
„S dokončením technologického kampusu AMR a naším přechodem v roce 2026 na plně tovární tým – spolu s našimi strategickými partnery, společnostmi Honda a Aramco, jsme na cestě stát se týmem, který bude vyhrávat šampionáty. Tyto organizační změny jsou přirozeným vývojem mnohaletých plánů, které jsme naplánovali, a já se nesmírně těším na budoucnost.“