Zástupce technického šéfa Astonu Martin Eric Blandin se nechal slyšet, že britský tým bude mít na novém voze několik „chytrých“ řešení.
Aston Martin má velké ambice. Tým dokončuje novou továrnu, která by mu měla poskytnout perfektní zázemí, a před letošní sezonou si organizace ze Silverstone na dva roky zajistila služby dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa.
Poslední dvě sezony však skončily pro Aston Martin zklamáním. Zelené monoposty britské stáje patřily k průměru, výsledkem čehož byla dvě sedmá místa v Poháru konstruktérů.
Na odpověď na otázku, zda bude v roce 2023 něco jinak, si musíme ještě počkat – minimálně do březnové Velké ceny Bahrajnu. Již nyní však ze Silverstone plynou zprávy o tom, že vůz pro nadcházející sezonu ponese několik zajímavých prvků.
„Do nového vozu jsme implementovali několik chytrých inovací, které jsou třešničkou na dortu," uvedl zástupce technického šéfa Astonu Martin Eric Blandin v rozhovoru zveřejněném na oficiálním webu týmu.
„Je skvělé, když najdete malou skulinku a můžete ji využít ve svůj prospěch. Nestává se ale často, abyste na ní založili celý vůz. Místo toho je zásadní mít správné základy a pak můžete přidávat další věci,“ vysvětlil Blandin, který do Astonu přišel koncem roku 2021 z Mercedesu.
„Když začínáte pracovat na novém vozu, nejprve vycházíte z toho, co vás trápilo v předchozím roce. Díky novému designu můžete tyto problémy překonat – definujete architekturu, která vám poskytne největší potenciál do budoucna,“ přiblížil uznávaný aerodynamik.
„Pokud se však budete soustředit na špatnou koncepci, můžete se nakonec dostat do slepé uličky. Zjistíte, že vývoj nemá kam směřovat a z takové situace je velmi obtížné se dostat.“
Jiný než neúspěšný předchůdce
Podle Blandina bude nový vůz Astonu Martin v řadě ohledech jiný, než byl jeho nepříliš rychlý předchůdce.
„AMR23 je v mnohém nový – je úplně jiný než AMR22. Změnili jsme více než 90 % dílů a rozdílných je i více než 95 % aerodynamických ploch,“ dodal Blandin.
Aston Martin plánuje slavnostní odhalení modelu AMR23 na 13. února. Podle Erica Blandina bude v tomto termínu představen již finální vůz a nikoliv loňský s novým zbarvením, jak bývá ve formuli 1 často zvykem.