Aston Martin chce snížit deficit na Red Bull na rovinkách. Zaměří se proto na zadní křídlo | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Aston Martin chce snížit deficit na Red Bull na rovinkách. Zaměří se proto na zadní křídlo

Aston Martin analyzuje možnosti, jak by se mohl přiblížit Red Bullu. Handicap na rovinkách se bude snažit snížit výběrem vhodného zadního přítlačného křídla.

V prvních dvou velkých cenách byl Aston Martin dosud dominantnímu Red Bullu nejblíže ze všech ostatních týmů – především v závodech.

Nový monopost britské stáje s označením AMR23 má řadu předností, mezi které se řadí například brzdění, akcelerace či rychlost v pomalých zatáčkách. Kde však zelené vozy na red bully ztrácí, tak to jsou rovinky.

Potvrzují to i data. Například v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie dosahoval Fernando Alonso v bodě měření o 10 kilometrů pomalejší rychlosti než držitel pole position Sergio Pérez.

Tým ze Silverstone část ztráty na rovinách primárně přičítá volbě specifikace zadního křídla. Zatímco Red Bull dosud sázel na nižší přítlak, Aston Martin volil opačný přístup.

Aston Martin chce tento handicap řešit a po nadcházející Velké ceně Austrálie má za cíl vyhodnotit, zda bude potřeba se v této oblasti vydat jiným směrem. 

„Řekli jsme si, že přečkáme první tři závody a poté uvidíme, zda je potřeba něco změnit,“ citoval Autosport Toma McCullougha, výkonnostního ředitele Astonu Martin.

Podle britské stáje však není v době rozpočtových limitů snadné experimentovat. 

„Je velmi snadné si sednout a říct, že vyrobíme sedm či osm různých zadních křídel, aby byla optimalizována pro kvalifikaci a pro závody. Za situace, kdy máme rozpočtový strop, je to ale docela obtížné,“ vysvětil McCullough.

Britský inženýr navíc přiznal, že pro Bahrajn chtěl mít tým k dispozici více přítlaku, aby pomohl pneumatikám. Na rychlé trati v Saúdské Arábii však tato filosofie na rovinkách už tolik nefungovala.

„Udělali jsme to, co jsme považovali za správné. Věděli jsme, že v Saúdské Arábii nebude křídlo, které jsme navrhli, v přímce fungovat tak, jak bychom chtěli. Pro 23 závodů však musíme vyvážit počet křídel, která vyrobíme,“ dodal McCullough.

Doporučujeme

Články odjinud