Arvid Lindblad nedávno získal díky výjimce superlicenci. Za týden bychom ho měli vidět v prvním tréninku.
Arvid Lindblad získal nedávno superlicenci, i když osmnáct let oslaví až v srpnu. Red Bull využil novinky, která byla schválena v loňském roce. FIA může udělit jezdci výjimku a schválit mu superlicenci už v 17.
Lindblad bude kandidátem na sedačku u Racing Bulls v příštím roce. Zatím ho ale kromě závodění ve F2, kde mu patří průběžné třetí místo, čekají testy se staršími vozy a také účast v prvních trénincích. Týmy musí mladíkům poskytnout celkem až čtyři tréninky v sezóně.
„V autě bude i při pátečním tréninku na Silverstone,“ řekl Marko pro Kleine Zeitung.
„Vyniká svou mentální silou a sebevědomím, jeho švédsko-indický mix je pro motorsport evidentně velmi dobrý.“
Teoreticky by mohl Lindblad absolvovat celý víkend – Verstappenovi hrozí zákaz startu. Po Rakousku se mu sice dva body odečtou, ale i tak bude až do konce října jen tři body od zákazu startu.
Ve hře je možnost, že by ho zastoupil Hadjar a toho zase třeba Lindblad. Je ale pravdou, že na debut ve F1 je možná ještě brzy a Red Bull má i jiné možnosti.
„Připravujeme se pro případ, že by se Maxi Verstappenovi skutečně něco stalo, pokud jde o jeho trestné body,“ uvedl Marko.
„V současné době máme dva rezervní jezdce: Lindblada a Ajumu Iwasu, jehož program ve Formuli 1 koliduje s jeho účastí v Japonsku.“
„Na některé závody jsme se dokonce dohodli s dalším týmem, v jednu chvíli byl rezervní jezdec naplánován dokonce pro tři týmy.“
„Není tak snadné najít někoho, kdo je ve špičkové formě. A právě proto je teď v autě Lindblad.“