Arrivabene: Kimi musí přidat, Alonso je nezdvořilý

Maurizio Arrivabene poskytl delší rozhovor pro oficiální web soutěže. Co zajímavého prozradil.
Arrivabene: Kimi musí přidat, Alonso je nezdvořilý

Arrivabene přišel do Ferrari velmi rychle, i když tým znal z předešlé práce pro Marlboro. Dostal nějaký technický kurz nebo instrukce?

„Šéf týmu není inženýr,“ zdůraznil Arrivabene. „Možná jim byl před mnoha lety, ale když pomyslím na Jeana Todta, Flavia Briatoreho, Christiana Hornera nebo Toto Wolffa, tak všichni toho dost vyhráli, ale nikdo z nich není inženýr. Musíte mít 360 stupňový přístup, jasnou představu o tom, co se děje a najít rovnováhu mezi inženýrskou stránkou a rozpočtem,“ směje se Arrivabene.

„Pokud necháte inženýrům volnou ruku, tak brzy zkrachujete. Takže z tohoto úhlu pohledu je vlastně dobré nebýt inženýr.“

Arrivabene není jedinou novou personou. V čele Ferrari stojí současný šéf FIATu Sergio Marchionne. Oba Italové jsou v neustálém kontaktu.

„Samozřejmě, že ho informuji. On je můj šéf. Intenzita komunikace je závislá na dané situaci. Někdy spolu nemluvíme tři, čtyři dny, jindy třikrát nebo čtyřikrát za den.“

Klepněte pro větší obrázek

Šéf Scuderie prozradil i to, že na nabídku kývnul okamžitě. Dokonce předtím, než proběhla diskuse o platových podmínkách.

Ferrari do letošní sezóny vstoupilo dobře, ale teď se zdá, že na Mercedes opět ztrácí. „Na začátku sezóny jsem mělo jasno, že pro rok 2015 je naším cílem vyhrát alespoň tři závody a příští rok bojovat o šampionát.“

Fernando Alonso už mnohokrát řekl, že odešel z Ferrari, protože nechce být věčně druhý. Arrivabene tato slova moc komentovat nechce. „Přemýšlím o Vettelovi, Räikkönenovi a týmu. Tým je nade vše. Lidé mohou říkat, co chtějí. Vím, že to, co řekl, není zdvořilé, ale je mi to jedno.“

Alonso: Španělsko ukázalo, že je na tom Ferrari pořád stejně

Alonso: Španělsko ukázalo, že je na tom Ferrari pořád stejně

Právě Räikkönen ale nemá sedačku pro příští rok jistou. Na čem jeho setrvání závisí? „Na výsledcích.“ Body jsou podle Arrivabeneho klíčovým parametrem. „Pracuji pro tým se silnou tradicí, kterou diktoval Enzo Ferrari. Pro Enza Ferrariho měl Pohár konstruktérů vždy větší hodnotu než titul mezi jezdci. Takže Pohár konstruktérů je pro nás velmi důležitý. Pokud chcete tento titul vyhrát, musí k tomu přispět oba jezdci. Mluvil jsem s Kimim na rovinu a on to ví moc dobře: čím více bodů získá, tím větší šanci zůstat má.“

Sebastiana Vettela naopak Arrivabene chválí. Do týmu prý dobře zapadl už jen proto, že si přestupem k Ferrari splnil velký cíl.

Arrivabene je u týmu krátce, ale jedna změna už prý nastala. Příčinou malé konkurenceschopnosti byl podle Itala chybějící týmový duch. „Když jsem přišel, našel jsem rozpolcený tým. Většina chlapů měla defenzivní náladu. Pomyslel jsem si, že to není tým, který znám. Můj první úkol byl dát ho znovu dohromady.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Red Bull čeká hořký domácí závod, dostane penalizace

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.