Argumenty proti rozpočtovému stropu jsou nesmyslné, říká Marussia

Vedení Marussie zastává názor, že by bylo možné ve formuli 1 implementovat rozpočtový strop a kontrolovat ho, i když velké týmy tvrdí opak.
Argumenty proti rozpočtovému stropu jsou nesmyslné, říká Marussia

Jedním z hlavních argumentů, proč byly plány na rozpočtový strop zrušeny, je, že by nebylo možné efektivně kontrolovat jeho dodržování zejména u týmů automobilek, které by mohly své náklady přesouvat v rámci společnosti.

„Někteří lidé říkají, že je moc těžké implementovat finanční pravidla. Upřímně, to je naprostý nesmysl,“ namítl sportovní šéf Marussie Graeme Lowdon pro Press Association.

„Finanční zodpovědnost je základním stavebním kamenem obchodu a metody auditu a účetnictví jsou stejně vyzkoušené a otestované, jako měření křídel při kontrolách, nebo cokoliv podobného.“

Lowdon odkazuje na ostatní sporty, které stejný problém dokázaly vyřešit. „Všechny velké globální sporty s velkým růstem přijaly něco takového a sklidily ovoce. Tyto sporty jsou úspěšné, co se týče vyrovnané a vzrušující soutěže, a fanoušci F1 chtějí vidět vyrovnané a vzrušující závody.“

„Pokud formule 1 nedokáže to, co ostatní sporty, bylo by to selhání. Proč by tohle měl být krok nad rámec jejích schopností? Mně to nedává smysl. Je to něco, co je možně udělat a co by mělo být uděláno.“

„Je to důležitý krok a my se musíme chopit té příležitosti. O těchto opatřeních hovoříme roky. Nemůže to být tak těžké, i když to někomu může přinést krátkodobé potíže.“

Mercedes je přesvědčený, že je možné nastavit určitou formu stropu na výdaje

Mercedes je přesvědčený, že je možné nastavit určitou formu stropu na výdaje

Další článek: Vergne: Až budu sám sebou, dokážu velké věci

19. září | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.
18. září | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
18. září | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
17. září | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10