Arai: Sedm let mimo sport nás poznamenalo

Sportovní šéf Hondy promluvil nejen o problémech z úvodu loňské sezóny.
Arai: Sedm let mimo sport nás poznamenalo

„Sezóna byla opravdu těžká a my jsme nesplnili očekávaní, které na nás kladli fanoušci, McLaren a ti, kteří nás podporovali,“ řekl pro Arai pro Asia.nikkei.com. „Existuje pro to mnoho důvodů, ale myslím, že výsledky hovoří za vše.“

„Na začátku sezóny jsme pocítili účinky naší sedmileté nepřítomnosti v závodění. Očekávali jsme technologické problémy. A i když jsme je rozpoznali, nepodařilo se nám rychle určit příčiny, přijít s opatřeními k jejich řešení a provést nezbytné úpravy.“

Chceme se dostat do Q3, říká opatrnější Arai

Chceme se dostat do Q3, říká opatrnější Arai

„Když jsme rok předtím testovali naše auto v Abú Dhabí, setkali jsme se s problémy s naším elektronickým řídicím systémem. Mysleli jsme si, že vyřešení těchto problémů by mělo stačit. Ale během testů v zimě jsme objevili spoustu dalších věcí, které jsme potřebovali vyřešit – jako například problém s chlazením teplot přesahujících 1000 stupňů Celsia a rekuperaci tepelné energie. Tři testy, které jsme odjeli před sezónou, se ukázaly být k ničemu.“

Až do Španělska prý Honda fungovala tak, že když vyřešila jeden problém, objevil se nový. „Největší výzvou byly technologie pro rekuperaci tepelné energie a její přeměny do elektřiny,“ pokračuje Arai.

„V letních velkých cenách Belgie a Itálie, kterým se říká výkonnostní okruhy, protože obsahují dlouhé rovinky, jsme poznali, že ostatní týmy nedoženeme.“

Podle sportovního šéfa Hondy, i kdyby tehdy zvýšili výkon motoru, ztráceli by na rovinkách kvůli nedostatku tepelné energie 160 koní. Pro letošní rok tak Honda chystá velké změny.

„Vloni v srpnu jsme v naši laboratoři v Sakuře zahájili studie na motoru, jejichž cílem je najít důkladné řešení našich problémů pro sezónu 2016.“

„Nemohl bych říct, že jsme během roku našli určitě řešení. Členové našeho vývojového týmu byli velmi zaneprázdněni, protože současně pracovali na zlepšení naší pohonné jednotky v roce 2015 a na výrazném přepracování plánů pro rok 2016.“

Arai také řekl, že Honda nechce přijímat příliš mnoho lidí od konkurence. Reagoval tak na diskusi s McLarenem, který se zajímal o to, zda má dostatečné zdroje a kapacity.  „Vysvětlili jsme, že Honda má jinou filozofii. Pracovní sílu je třeba vychovat. Pro nás je nepřijatelné, aby inženýr zvenčí zůstal tři měsíce nebo půl roku.“

Foto: McLaren

Další článek: Video: Vůz F1 proti osmi hráčům rugby. Jak to dopadlo?

19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz
17. listopadu | Williams nasadí do testu po Abú Dhabí Nissanyho a Aitkena. Nissany se také zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10