Portugalský závodník se přes program výrobce energetických nápojů do Formule 1 nikdy nedostal.
António Félix da Costa oznámil, že jeho angažmá v juniorském programu Red Bullu skončilo. Portugalec tak uzavřel své čtyřleté působení pod křídly výrobce energetických nápojů.
Félix da Costa se k Red Bullu dostal v roce 2012 a obsadil čtvrté místo ve Světové sérii Formule Renault 3.5, třetí místo v seriálu GP3. Vrcholem sezóny bylo vítězství v Grand Prix Makaa Formule 3.
O rok později si Portugalec ve Formuli Renault 3.5 polepšil na celkovou třetí příčku za šampionem Kevinem Magnussenem a druhým chráněncem McLarenu Stoffelem Vandoornem. Pro sezónu 2014 usiloval o místo u týmu Toro Rosso, Red Bull však sáhl po Daniilu Kvjatovi.
Během svého působení v juniorském programu Félix da Costa zastával roli testovacího a rezervního jezdce Red Bullu, pomáhal s vývojovým programem na simulátoru a svezl se v rámci několika testovacích dnů a demonstračních jízd. Pro závodní sedačku ve Formuli 1 však nikdy vybrán nebyl.
V současné době Félix da Costa závodí pro BMW v DTM, přičemž letos skončil celkově jedenáctý, a pro tým Aguri ve Formuli E.
Red Bull Junior Team
Současní závodníci
Pierre Gasly (GP2), Callum Ilott (F3), Dean Stoneman (FR3.5/GP2), Niko Kari (F3), Sergio Sette Camara (F3), Luis Leeds
Piloti, kteří se stali závodními jezdci Red Bullu
Daniil Kvjat (2015), Daniel Ricciardo (2014–15), Sebastian Vettel (2009–14), Christian Klien (2005–06), Vitantonio Liuzzi (2005)
Piloti, kteří se stali závodními jezdci Toro Rosso
Max Verstappen (2015), Carlos Sainz jr. (2015), Jean-Éric Vergne (2012–14), Sébastien Buemi (2009–11), Jaime Alguersuari (2009–11), Scott Speed (2006–07)
„Nebudu brečet, protože to skončilo, jsem super šťastný, že k tomu vůbec kdy došlo,“ řekl Portugalec.
„Po čtyřech úžasných letech u tohoto týmu, který byl šampionem Formule 1, je nyní čas říci sbohem této fázi mé kariéry a plně se soustředit na povinnosti v DTM a Formuli E.
Řídil jsem všechna auta, která vyhrála mistrovství světa a to je něco, co bych bez podpory (poradce Red Bullu) Dr. Helmuta Marka nikdy nemohl.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson