Verschoor si po včerejší diskvalifikaci dojel pro pódium.
Dle výsledků páteční kvalifikace se mohlo zdát, že nás dnes čeká bitva mezi rivaly o titul. Aron totiž získal pole position a Hadjar se kvalifikoval jako třetí. Nakonec ale vše bylo úplně jinak.
Hajdar nestihl včas opustit boxovou uličku a vydat se na startovní rošt, takže byl nucen startovat z pitlane. S Aronem na pole position tak vypadala jeho situace více než beznadějně.
Pilota Hitechu v prví startovní řadě doplnil Fittipaldi. Hadjarův třetí slot pro tentokrát zůstal prázdný a jako čtvrtý se postavil Bortoleto. Třetí startovní řadu obsadil Martins a Hauger, čtvrtou Antonelli a Maloney. V páté řadě stál Maini a Verschoor. Staněk startoval opět dvacátý.
Po zhasnutí červených světel se povedl perfektní start Martinsovi. Ten využil prázdného místa před sebou a z páté pozice se dostal rovnou do vedení. Příliš prostoru ovšem nenechat Aronovi, a ten, aby se vyhnul srážce, byl nucen probrzdit první zatáčku, byl vynesen mimo trať a propadl se až na sedmou pozici.
Na Martinse se ihned snažil útočit Fittipadli, ale neúspěšně. Za vedoucí dvojicí se seřadili piloti v pořadí Bortoleto, Maloney, Antonelli, Hauger, Aron a Bearman.
V sedmém kole Antonelli překonal Maloneyho a posunul se na čtvrtou pozici. Do pilota Carlinu ale vzápětí zezadu narazil Aron. Závod pro oba piloty skončil. Aron tak přišel o šanci nasbírat na Hadjara cenné body. Sám si však byl vědom, že je to jen jeho chyba…
Na trať vyjel safetycar, a jelikož se již smělo zajíždět k povinným zastávkách v boxech, přišla šance pro všechny piloty na měkké směsi. Ti také neotáleli a vedeni Martinsem se vydali ke svým mechanikům. Do boxů tak zajel i Fittipaldi, Bortoleto, Hauger nebo Bearman a ze zadních pozic i Hadjar a Staněk. Český pilot se však na rozdíl od ostatních vrátil na měkké směsi, tak se dalo očekávat že bude do boxů muset ještě jednou.
Na čele teď zůstali nestavějící Antonelli, Verschoor a Maini. Martins se zařadil ihned za tuto trojici. A navíc, když se začalo znovu závodit, se ihned pustil do útoku a překonal Mainiho i Verschoora.
Zda chtěli piloti na alternativní strategii toho dne něčeho dosáhnout, museli doufat ve výjezd dalšího safety caru…
A to se opravdu stalo. Ve 22. kole totiž havaroval Cordeel, který svůj vůz nezvládl po nájezdu na obrubník. Se značně poškozeného auta se naštěstí dostal v pořádku.
Ale následný safetycar byl konečně šancí pro Antonelliho, Verschoora i Mainiho zajet si pro nové pneumatiky. Jelikož pole bylo sjeto dohromady, Antonelli se vrátil jako pátý, Verschoor jedenáctý a Maini čtrnáctý. Podruhé na výměnu pneumatik zamířil Staněk.
Po restartu závodu přišel čas na stíhací jízdu. Antonelli ihned překonal Haugera a o chvíli později i Fittipaldiho. Jezdil tak už na třetím místě. Následně se pustil do souboje s druhým Bortoletem a i toho po chvíli předjel. Zbýval už jen vedoucí Martins. I s ním si Antonelli poradil a ujal se vedení v závodě.
Vpřed postupoval i Verschoor, ve chvíli kdy se pilot Premy dostal do vedení, již bojoval o páté místo s Haugerem. Pilota MP Motorsport překonal a následně předjel i Fittipaldiho. Jezdil tak na čtvrté pozici a před sebou měl třetího Bortoleta. Na pilota Invicty zaútočil v posledním kole. A povedlo se, Verschoor Bortoleta v posledních zatáčkách závodu předjel a zajistil si tak místo na stupních vítězů.
Antonelli tedy získal své první vítězství v hlavním závodě formule 2. Jako druhý skončil Martins a třetí Verschoor. Staněk dokončil závod na jedenácté pozici. Hadjar bodovat nedokázal, díky Aronově nehodě ale bezpečně zůstává v čele šampionátu.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Andrea Kimi Antonelli |
Prema Racing |
1:02:46.691 |
36 |
2 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
12.528 |
36 |
3 |
Richard Verschoor |
Trident |
13.355 |
36 |
4 |
Gabriel Bortoleto |
Invicta Racing |
14.819 |
36 |
5 |
Enzo Fittipaldi |
Van Amersfoort Racing |
18.516 |
36 |
6 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
19.179 |
36 |
7 |
Kush Maini |
Invicta Racing |
20.270 |
36 |
8 |
Ritomo Mijata |
Rodin Motorsport |
20.498 |
36 |
9 |
Taylor Barnard |
PHM AIX Racing |
21.193 |
36 |
10 |
Rafael Villagómez |
Van Amersfoort Racing |
23.310 |
36 |
11 |
Roman Staněk |
Trident |
24.882 |
36 |
12 |
Pepe Martí |
Campos Racing |
26.705 |
36 |
13 |
Franco Colapinto |
MP Motorsport |
28.408 |
36 |
14 |
Zak O'Sullivan |
ART Grand Prix |
31.105 |
36 |
15 |
Oliver Bearman |
Prema Racing |
31.507 |
36 |
16 |
J.M.Correa |
DAMS Lucas Oil |
31.883 |
36 |
17 |
Jak Crawford |
DAMS Lucas Oil |
32.868 |
36 |
18 |
Isack Hadjar |
Campos Racing |
33.754 |
36 |
19 |
Joshua Duerksen |
PHM AIX Racing |
44.655 |
36 |
- |
Amaury Cordeel |
Hitech Pulse-Eight |
|
21 |
- |
Zane Maloney |
Rodin Motorsport |
|
6 |
- |
Paul Aron |
Hitech Pulse-Eight |
|
6 |