Antonelli poprvé zvítězil v hlavním závodě | foto: Gettyimages/Mark Thompson

foto: Gettyimages/Mark Thompson

Antonelli poprvé zvítězil v hlavním závodě

Verschoor si po včerejší diskvalifikaci dojel pro pódium.

Dle výsledků páteční kvalifikace se mohlo zdát, že nás dnes čeká bitva mezi rivaly o titul. Aron totiž získal pole position a Hadjar se kvalifikoval jako třetí. Nakonec ale vše bylo úplně jinak.

Hajdar nestihl včas opustit boxovou uličku a vydat se na startovní rošt, takže byl nucen startovat z pitlane. S Aronem na pole position tak vypadala jeho situace více než beznadějně.

Pilota Hitechu v prví startovní řadě doplnil Fittipaldi. Hadjarův třetí slot pro tentokrát zůstal prázdný a jako čtvrtý se postavil Bortoleto. Třetí startovní řadu obsadil Martins a Hauger, čtvrtou Antonelli a Maloney. V páté řadě stál Maini a Verschoor. Staněk startoval opět dvacátý.

Po zhasnutí červených světel se povedl perfektní start Martinsovi. Ten využil prázdného místa před sebou a z páté pozice se dostal rovnou do vedení. Příliš prostoru ovšem nenechat Aronovi, a ten, aby se vyhnul srážce, byl nucen probrzdit první zatáčku, byl vynesen mimo trať a propadl se až na sedmou pozici.

Na Martinse se ihned snažil útočit Fittipadli, ale neúspěšně. Za vedoucí dvojicí se seřadili piloti v pořadí Bortoleto, Maloney, Antonelli, Hauger, Aron a Bearman.

V sedmém kole Antonelli překonal Maloneyho a posunul se na čtvrtou pozici. Do pilota Carlinu ale vzápětí zezadu narazil Aron. Závod pro oba piloty skončil. Aron tak přišel o šanci nasbírat na Hadjara cenné body. Sám si však byl vědom, že je to jen jeho chyba…

Na trať vyjel safetycar, a jelikož se již smělo zajíždět k povinným zastávkách v boxech, přišla šance pro všechny piloty na měkké směsi. Ti také neotáleli a vedeni Martinsem se vydali ke svým mechanikům. Do boxů tak zajel i Fittipaldi, Bortoleto, Hauger nebo Bearman a ze zadních pozic i Hadjar a Staněk. Český pilot se však na rozdíl od ostatních vrátil na měkké směsi, tak se dalo očekávat že bude do boxů muset ještě jednou.

Na čele teď zůstali nestavějící Antonelli, Verschoor a Maini. Martins se zařadil ihned za tuto trojici. A navíc, když se začalo znovu závodit, se ihned pustil do útoku a překonal Mainiho i Verschoora.

Zda chtěli piloti na alternativní strategii toho dne něčeho dosáhnout, museli doufat ve výjezd dalšího safety caru…

A to se opravdu stalo. Ve 22. kole totiž havaroval Cordeel, který svůj vůz nezvládl po nájezdu na obrubník. Se značně poškozeného auta se naštěstí dostal v pořádku.

Ale následný safetycar byl konečně šancí pro Antonelliho, Verschoora i Mainiho zajet si pro nové pneumatiky. Jelikož pole bylo sjeto dohromady, Antonelli se vrátil jako pátý, Verschoor jedenáctý a Maini čtrnáctý. Podruhé na výměnu pneumatik zamířil Staněk.

Po restartu závodu přišel čas na stíhací jízdu. Antonelli ihned překonal Haugera a o chvíli později i Fittipaldiho. Jezdil tak už na třetím místě. Následně se pustil do souboje s druhým Bortoletem a i toho po chvíli předjel. Zbýval už jen vedoucí Martins. I s ním si Antonelli poradil a ujal se vedení v závodě.

Vpřed postupoval i Verschoor, ve chvíli kdy se pilot Premy dostal do vedení, již bojoval o páté místo s Haugerem. Pilota MP Motorsport překonal a následně předjel i Fittipaldiho. Jezdil tak na čtvrté pozici a před sebou měl třetího Bortoleta. Na pilota Invicty zaútočil v posledním kole. A povedlo se, Verschoor Bortoleta v posledních zatáčkách závodu předjel a zajistil si tak místo na stupních vítězů.

Antonelli tedy získal své první vítězství v hlavním závodě formule 2. Jako druhý skončil Martins a třetí Verschoor. Staněk dokončil závod na jedenácté pozici. Hadjar bodovat nedokázal, díky Aronově nehodě ale bezpečně zůstává v čele šampionátu.

Výsledky

P Jezdec Tým Čas / ztráta Kol
Andrea Kimi Antonelli Prema Racing 1:02:46.691 36
Victor Martins ART Grand Prix 12.528 36
Richard Verschoor Trident 13.355 36
Gabriel Bortoleto Invicta Racing 14.819 36
Enzo Fittipaldi Van Amersfoort Racing 18.516 36
Dennis Hauger MP Motorsport 19.179 36
Kush Maini Invicta Racing 20.270 36
Ritomo Mijata Rodin Motorsport 20.498 36
Taylor Barnard PHM AIX Racing 21.193 36
10  Rafael Villagómez Van Amersfoort Racing 23.310 36
11  Roman Staněk Trident 24.882 36
12  Pepe Martí Campos Racing 26.705 36
13  Franco Colapinto MP Motorsport 28.408 36
14  Zak O'Sullivan ART Grand Prix 31.105 36
15  Oliver Bearman Prema Racing 31.507 36
16  J.M.Correa DAMS Lucas Oil 31.883 36
17  Jak Crawford DAMS Lucas Oil 32.868 36
18  Isack Hadjar Campos Racing 33.754 36
19  Joshua Duerksen PHM AIX Racing 44.655 36
Amaury Cordeel Hitech Pulse-Eight   21
Zane Maloney Rodin Motorsport   6
Paul Aron Hitech Pulse-Eight   6

Doporučujeme

Články odjinud