Anorexie ve F1? Každé sousto bude kvůli svatozáři problém

Jezdci formule 1 to nemají jednoduché. Musí nejen tvrdě trénovat, ale také dodržovat přísnou životosprávu.
Anorexie ve F1? Každé sousto bude kvůli svatozáři problém

Minimální hmotnost vozu v sobě obsahuje i pneumatiky a jezdce. Cílem a snem inženýrů je postavit auto, které je fakticky nelegální, protože má alespoň o pár kilogramů méně. Vůz je následně „legalizován“ závažími, která inženýrům pomáhají s vyvážením auta.

Příští rok minimální hmotnost vzroste o 6 kg kvůli svatozáři. To samozřejmě nestačí, ale část hmotnosti svatozáře je už v současném hmotnostním limitu.

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak ale prozradila Force India, nebude stačit ani to. Svatozář a další úpravy šasi přinesou nárůst o zhruba 14 kg. Větší a těžší jezdci budou mít problém. Tlak ze strany týmu na jejich tělesnou hmotnost bude opět větší.

„Jsme si toho vědomi a mluvíme o tom,“ řekl Nico Hülkenberg, kterého cituje Motorsport.com. Němec patří mezi největší jezdce v F1.

„Je to politická záležitost. Týmy musí souhlasit se změnou hmotnosti, ale některé to nechtějí.“

„Pro mě jako vyššího a těžšího jezdce to bude určitě docela trest. Tým mi už řekl, že bych mohl mít nějaké problémy s nadváhou a zeptal se mě, zda mohu držet dietu!“

Romain Grosjean řekl, že už dnes má podváhu a že kdyby mohl, měl by trochu větší hmotnost. Vtipkoval, že si bude muset asi něco uřezat.

Svatozář nepřežije, věří Hülkenberg

Nico Hülkenberg poměrně překvapil. Je snad prvním z jezdců, který si myslí, že svatozář nepřežije. „Nemyslím si, že svatozář v F1 přežije moc dlouho, abych byl upřímný. Myslím, že si lidé uvědomí, že to není nutné.“

Getty Images / Charles Coates 

Diskuze (35) Další článek: Bottas také ztrácel v posledním sektoru, Hamilton je spokojený
13:29 | Romain Grosjean může i nadále používat motor, ze kterého se mu v Kanadě na začátku kvalifikace zakouřilo.
10:59 | Mercedes bude zítra v tréninku nasazovat nové motory. Podle výsledků se rozhodne, zda je použije i po zbytek víkend… odkaz
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10