Anorexie ve F1? Každé sousto bude kvůli svatozáři problém

Jezdci formule 1 to nemají jednoduché. Musí nejen tvrdě trénovat, ale také dodržovat přísnou životosprávu.
Anorexie ve F1? Každé sousto bude kvůli svatozáři problém

Minimální hmotnost vozu v sobě obsahuje i pneumatiky a jezdce. Cílem a snem inženýrů je postavit auto, které je fakticky nelegální, protože má alespoň o pár kilogramů méně. Vůz je následně „legalizován“ závažími, která inženýrům pomáhají s vyvážením auta.

Příští rok minimální hmotnost vzroste o 6 kg kvůli svatozáři. To samozřejmě nestačí, ale část hmotnosti svatozáře je už v současném hmotnostním limitu.

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak ale prozradila Force India, nebude stačit ani to. Svatozář a další úpravy šasi přinesou nárůst o zhruba 14 kg. Větší a těžší jezdci budou mít problém. Tlak ze strany týmu na jejich tělesnou hmotnost bude opět větší.

„Jsme si toho vědomi a mluvíme o tom,“ řekl Nico Hülkenberg, kterého cituje Motorsport.com. Němec patří mezi největší jezdce v F1.

„Je to politická záležitost. Týmy musí souhlasit se změnou hmotnosti, ale některé to nechtějí.“

„Pro mě jako vyššího a těžšího jezdce to bude určitě docela trest. Tým mi už řekl, že bych mohl mít nějaké problémy s nadváhou a zeptal se mě, zda mohu držet dietu!“

Romain Grosjean řekl, že už dnes má podváhu a že kdyby mohl, měl by trochu větší hmotnost. Vtipkoval, že si bude muset asi něco uřezat.

Svatozář nepřežije, věří Hülkenberg

Nico Hülkenberg poměrně překvapil. Je snad prvním z jezdců, který si myslí, že svatozář nepřežije. „Nemyslím si, že svatozář v F1 přežije moc dlouho, abych byl upřímný. Myslím, že si lidé uvědomí, že to není nutné.“

Getty Images / Charles Coates 

Diskuze (35) Další článek: Bottas také ztrácel v posledním sektoru, Hamilton je spokojený
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018