Anorexie ve F1? Každé sousto bude kvůli svatozáři problém

Jezdci formule 1 to nemají jednoduché. Musí nejen tvrdě trénovat, ale také dodržovat přísnou životosprávu.
Anorexie ve F1? Každé sousto bude kvůli svatozáři problém

Minimální hmotnost vozu v sobě obsahuje i pneumatiky a jezdce. Cílem a snem inženýrů je postavit auto, které je fakticky nelegální, protože má alespoň o pár kilogramů méně. Vůz je následně „legalizován“ závažími, která inženýrům pomáhají s vyvážením auta.

Příští rok minimální hmotnost vzroste o 6 kg kvůli svatozáři. To samozřejmě nestačí, ale část hmotnosti svatozáře je už v současném hmotnostním limitu.

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak se měnila hmotnost vozů formule 1

Jak ale prozradila Force India, nebude stačit ani to. Svatozář a další úpravy šasi přinesou nárůst o zhruba 14 kg. Větší a těžší jezdci budou mít problém. Tlak ze strany týmu na jejich tělesnou hmotnost bude opět větší.

„Jsme si toho vědomi a mluvíme o tom,“ řekl Nico Hülkenberg, kterého cituje Motorsport.com. Němec patří mezi největší jezdce v F1.

„Je to politická záležitost. Týmy musí souhlasit se změnou hmotnosti, ale některé to nechtějí.“

„Pro mě jako vyššího a těžšího jezdce to bude určitě docela trest. Tým mi už řekl, že bych mohl mít nějaké problémy s nadváhou a zeptal se mě, zda mohu držet dietu!“

Romain Grosjean řekl, že už dnes má podváhu a že kdyby mohl, měl by trochu větší hmotnost. Vtipkoval, že si bude muset asi něco uřezat.

Svatozář nepřežije, věří Hülkenberg

Nico Hülkenberg poměrně překvapil. Je snad prvním z jezdců, který si myslí, že svatozář nepřežije. „Nemyslím si, že svatozář v F1 přežije moc dlouho, abych byl upřímný. Myslím, že si lidé uvědomí, že to není nutné.“

Getty Images / Charles Coates 

Další článek: Bottas také ztrácel v posledním sektoru, Hamilton je spokojený

16:35 | Buemi je nyní oficiálním rezervním jezdcem Red Bullu a AlphaTauri. Sergio Sette Camara bude závodit v japonské super formuli.
16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10