Ani Ferrari nemusí být ve formuli 1 věčně, varuje Montezemolo

Prezident italské stáje se nechal slyšet, že pokud se při tvorbě nových pravidel nezohlední vize týmu z Maranella, budou Italové svoji další budoucnost v F1 pečlivě zvažovat.
Ani Ferrari nemusí být ve formuli 1 věčně, varuje Montezemolo

Takováto prohlášení ale nejsou ničím neobvyklým. Platnost současné Concordské dohody vyprší s koncem příští sezony a týmy si jimi zpravidla snaží vybudovat silnější pozici při podepisování dohody nové. U Ferrari si jsou vědomi, že díky úspěchům ve formuli 1 získala italská značka značně na své slávě, což ví i jeho prezident: "Formule 1 je stále naším životem. Ale bez Ferrari tu žádná formule 1 není, stejně tak jako by bez formule 1 bylo jiné i Ferrari. Můžeme být velmi klidní, ale abychom pokračovali s naší prací, jsou tu přesně stanovené podmínky."

Pokud by ale návrhy, jenž Italové předkládají, nebyly vyslyšeny, je spojení mezi Ferrari a formulí 1 podle Montezemola v ohrožení.

"Nezávodíme jen kvůli publicitě, kterou nám to přináší. Také nám to umožňuje pokročilý vývoj zacílený na všechny aspekty našich silničních vozů: motory, karoserie, mechanické součástky, elektroniku, materiály a aerodynamiku," vysvětlil prezident Ferrari.

Jedním z hlavních problémů, jenž leží Montezemolovi v hlavě, je zákaz sezonního testování. "Co není dobré, je, že devadesát procent výkonnosti je založeno na aerodynamice. Dalším negativem je, že náš sport je jediným, kde není dovoleno žádné testování. Samozřejmě, nesmíme se vrátit k excesům z několika minulých let, ale také bychom neměli být v pozici, v níž nemůžeme dát příležitost mladíkům, které bereme do jezdecké akademie Ferrari."

O prezidentovi Ferrari je všeobecně známo, že je dlouhodobým kritikem nových stájí. Již několikrát navrhoval, aby se místo vypsání výběrového řízení na nové týmy raději schválilo, že budou moci velké stáje do závodů nasazovat třetí vozy. S kladným přijetím se ale doposud nesetkal.   

"A nakonec, je tu ta záležitost ohledně třetích vozů. Věříme, že by se zájem fanoušků, médií a sponzorů mohl zvýšit, pokud by bylo na trati spíš více konkurenceschopných vozů, než vozů, které jsou předjety o kolo během několika málo kol. Bylo by pěkné, kdybychom v budoucnosti viděli jedno z našich aut jezdit v amerických nebo čínských barvách," doplnil.

Montezemolo nicméně připomíná, že nejdůležitější jsou především zájmy týmu. "Budeme podporovat naše zájmy tak, jak považujeme za vhodné, nejlepším možným způsobem. Pokud nás formule 1 stále chce, musí se změnit a vrátit se zpět, aby byla průkopníkem ve výzkumu, ale aby si vždy hlídala své náklady. Nejsme ve formuli 1 jako sponzor, ale jako konstruktér," uzavřel Montezemolo.

Další článek: Robert Kubica potřebuje více času

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10