Prezident italské stáje se nechal slyšet, že pokud se při tvorbě nových pravidel nezohlední vize týmu z Maranella, budou Italové svoji další budoucnost v F1 pečlivě zvažovat.
Takováto prohlášení ale nejsou
ničím neobvyklým. Platnost současné Concordské dohody vyprší s koncem příští
sezony a týmy si jimi zpravidla snaží vybudovat silnější pozici při
podepisování dohody nové. U Ferrari si jsou vědomi, že díky úspěchům ve formuli
1 získala italská značka značně na své slávě, což ví i jeho prezident: "Formule
1 je stále naším životem. Ale bez Ferrari tu žádná formule 1 není, stejně tak
jako by bez formule 1 bylo jiné i Ferrari. Můžeme být velmi klidní, ale abychom
pokračovali s naší prací, jsou tu přesně stanovené podmínky."
Pokud by ale návrhy, jenž Italové
předkládají, nebyly vyslyšeny, je spojení mezi Ferrari a formulí 1 podle
Montezemola v ohrožení.
"Nezávodíme jen kvůli publicitě,
kterou nám to přináší. Také nám to umožňuje pokročilý vývoj zacílený na všechny
aspekty našich silničních vozů: motory, karoserie, mechanické součástky,
elektroniku, materiály a aerodynamiku," vysvětlil prezident Ferrari.
Jedním z hlavních problémů,
jenž leží Montezemolovi v hlavě, je zákaz sezonního testování. "Co není
dobré, je, že devadesát procent výkonnosti je založeno na aerodynamice. Dalším
negativem je, že náš sport je jediným, kde není dovoleno žádné testování.
Samozřejmě, nesmíme se vrátit k excesům z několika minulých let, ale
také bychom neměli být v pozici, v níž nemůžeme dát příležitost mladíkům,
které bereme do jezdecké akademie Ferrari."
O prezidentovi Ferrari je
všeobecně známo, že je dlouhodobým kritikem nových stájí. Již několikrát navrhoval,
aby se místo vypsání výběrového řízení na nové týmy raději schválilo, že budou
moci velké stáje do závodů nasazovat třetí vozy. S kladným přijetím se ale
doposud nesetkal.
"A nakonec, je tu ta záležitost
ohledně třetích vozů. Věříme, že by se zájem fanoušků, médií a sponzorů mohl
zvýšit, pokud by bylo na trati spíš více konkurenceschopných vozů, než vozů,
které jsou předjety o kolo během několika málo kol. Bylo by pěkné, kdybychom v budoucnosti
viděli jedno z našich aut jezdit v amerických nebo čínských barvách,"
doplnil.
Montezemolo nicméně připomíná, že
nejdůležitější jsou především zájmy týmu. "Budeme podporovat naše zájmy tak,
jak považujeme za vhodné, nejlepším možným způsobem. Pokud nás formule 1 stále
chce, musí se změnit a vrátit se zpět, aby byla průkopníkem ve výzkumu, ale aby
si vždy hlídala své náklady. Nejsme ve formuli 1 jako sponzor, ale jako
konstruktér," uzavřel Montezemolo.