Michael Andretti se už dávno nesoustředí jen na IndyCar. Jeho tým dlouhodobě sledujeme též v elektrické formuli E, a co se elektriky týká, tak jméno Andretti se prezentuje i v Extreme E. Plány syna legendárního Maria Andrettiho jdou však ještě dál a dotýkají se formule 1 i sportovních vozů.
Spojení s Cadillacem pro vstup do formule 1 v horizontu několika příštích let (nejspíše ne dříve než v roce 2026) a k tomu nové partnerství s týmem Wayne Taylor Racing. To stáj Andretti Autosport uzavřela už pro tuto sezonu a pronikla díky tomu do vrcholné třídy GTP zámořského seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
To znamená, že Andretti vstoupil do vrcholné třídy sportovních vozů, kam společně s týmem Wayna Taylora letos nasazuje jeden z nových prototypů LMDh Acura ARX-06. Tedy vůz, se kterým v neděli večer Tom Blomqvist v konkurenčních barvách Meyer Shank Racing vyhrál kvalifikaci na víkendový 61. ročník 24 hodin v Daytoně (Rolex 24).
Důležité je, že prototypy LMDh mohou od letoška startovat i ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC, kde budou zařazeny do nejvyšší třídy Le Mans Hypercar. A právě toho chtějí Andretti s Taylorem využít. Díky spojení těchto dvou týmů by se značka Acura (potažmo Honda) měla v dohledné budoucnosti prezentovat ve WEC a tím pádem i v Le Mans.
„Není to žádné tajemství. Budeme využívat satelitní zázemí v Evropě. Jedno takové už máme a budeme ho dále zvětšovat,“ prohlásil Michael Andretti na tiskové konferenci v Daytoně.
„Jedním z cílů je mít v tomto zázemí do pár let tým pro WEC.“
Účast v kompletní sezoně WEC by pro spojení Taylor – Andretti pochopitelně znamenalo i start v Le Mans.
„Když se na to podívám z mého pohledu, je tu jeden závod ve světě sportovních vozů, který jsme nevyhráli celkově. Není pochyb o tom, že teď (Le Mans) leží v našem hledáčku,“ řekl novinářům v Daytoně Wayne Taylor.
„Pro nás je to stoprocentně jasný cíl. S novými partnery, kterém jsme získali pro Andretti Global, máme cíl účastnit se všech hlavních motoristických závodů na světě,“ dodal ambiciózně Michael Andretti.
Se zapojením Acury (respektive pro globální scénu spíše Hondy) a očekávaným vstupem dalších značek do WEC v roce 2024 bychom se mohli dočkat až dvanácti různých výrobců v nejvyšší třídě vytrvalostního mistrovství světa. Už v příští sezoně bychom se tak mohli dočkat soubojů Toyoty (LMH), Glickenhausu (LMH), Peugeotu (LMH), Ferrari (LMH), Vanwallu (LMH), Isotty Fraschini (LMH), Porsche (LMDh), Cadillacu (LMDh), BMW (LMDh), Alpinu (LMDh), Lamborghini (LMDh) a právě Acury, respektive Hondy (LMDh).