Andretti o současné F1 i situaci McLarenu

Mario Andretti si myslí, že současná formule 1 je tou nejlepší v historii.
Andretti o současné F1 i situaci McLarenu

Nad letošní Grand Prix USA visí otazníky, z čehož Andretti samozřejmě nemá radost.

„Všechny zúčastněné strany potřebují, aby se uskutečnila Grand Prix a to poté, co bylo tolik investováno v této atraktivní lokalitě,“ řekl Andretti pro El País.

„ Zájem v USA roste, zvláště nyní, když existuje americký tým na startovním roštu. Říka se, že závod v Mexiku odebral část návštěvníků, ale postupem času si budou obě události pomáhat, protože lidé touží vidět F1.“

Podle Andrettiho USA potřebují F1 a opačně. „Když se podíváte na sponzory každého týmu, uvidíte, že všichni jsou globálními značkami a většina z nich tady má byznys.“

Andretti je velmi optimistický, pokud jde o současnou formuli 1. „Samozřejmě vždy budou tradicionalisté, kteří budou říkat, že za starých časů to bylo lepší. Já se vždy dívám do budoucna. Slavné dny F1 jsou nyní. Těšíme se největší celosvětové popularitě, technika je na limitu. Dal bych cokoliv, abych byl o třicet let mladší a byl teď pilotem.“

Mistr světa z roku 1978 chválí i současné jezdce. „Jediný rozdíl je, že jsme jezdili v méně bezpečných autech a na méně bezpečných okruzích. Bylo by skvělé, kdybychom měli na startovním roštu obě generace, ale to se bohužel nestane.“

Přesto jsou tu i negativa dnešní doby. „Myslím, že F1 není jen technologie, ale také show. V roce 1980 produkovaly motory melodii, která byla jako operní hudba. Dnes je potřeba optimalizovat účinnost motorů a výrobci tak přišli s těmito hybridy.“

Protože se ptal španělský deník, přišla řeč také na McLaren a Alonsa. „Nemohu uvěřit, že McLaren je na tom tak špatně po tak dlouhou dobu. Věřím, že Honda ví, jak pracovat na motoru a učila se z loňského roku. Honda je schopná dostat se mnohem výše, jak nám to v minulosti předvedla. Mají toho hodně ke zlepšení, ale také jezdce, kteří dokáží vyhrávat.“

„(Alonso) je dostatečně mladý na to, aby v případě, že k tomu bude mít vůz, dokázal vyhrát další titul. Má talent a zkušenosti, které ho řadí do skupiny nejlepších jezdců současnosti.“

„Je zřejmé, že když odešel z Ferrari, tak si nepolepšil. Ale top týmy jsou místem, kde chcete vždy být. Když to není Ferrari, je to Mercedes…. McLaren je další z těchto týmů, který může vyrobit vítězný vůz.“

Foto: Getty  Images / Paul Gilham

Další článek: Vyrovnejme motory, pak bude F1 zajímavá, říká James Key

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.