Andretti chce společně s General Motors vstoupit do formule 1. Jaká pohonná jednotka bude jeho vůz pohánět?
Andretti bude muset zaplatit poplatek 200 milionů dolarů, který se rozdělí mezi stávající týmy. Po uzavření dohody s General Motors by to neměl být problém. Bude ale muset dostat také souhlas se vstupem od F1 a splnit další náležitosti.
Vybudovat tým formule 1 je poměrně těžké. Před týmem Andretti Cadillac je ale ještě jedna výzva – pohonná jednotka. Vývoj vlastní pohonné jednotky bude díky novým pravidlům jednodušší, ale i tak vyžaduje další infrastrukturu. Pro Andrettiho je to tak spíše hudba hodně vzdálené budoucnosti. Minimálně v prvních letech bude muset využít některého z dodovatelů – z těch současných nebo z těch, kteří budou ve F1 v roce 2026. V tuto chvíli nevíme, kdy Andretti Cadillac do F1 vstoupí.
Kromě současných dodavatelů by mohlo jít o Red Bull, Audi nebo Hondu, která ale fakticky neodešla.
Japonci se nejspíše v roce 2026 „nevrátí“ s Red Bullem, který si vyvíjí vlastní pohonnou jednotku a na palubu možná vezme Ford. Honda by mohla teoreticky dodávat AlphaTauri, ale pokud nedojde po úmrtí Dietricha Mateschitze k prodeji týmu, je tento scénář spíše nepravděpodobný.
Po dohodě Andrettiho a značky Cadillac se ale Hondě otevírá zajímavá příležitost.
Dodavatele už máme
„Pro začátek máme podepsanou dohodu s dodavatelem pohonné jednotky,“ řekl generální ředitel General Motors Mark Reuss. „A pak, jak budeme postupovat vpřed, přineseme mnoho našich zkušeností, abychom vytvořili věci i pro budoucnost.“
Michael Andretti dodal: „Bude to spíše spolupráce s jiným výrobcem.“
Reuss ani Andretti nenabídli žádné podrobnosti o tom, se kterým výrobcem plánuje jejich tým spolupracovat, ale nejlogičtější by byla Honda.
Andretti už s Hondou spolupracuje v IndyCar, kde je japonská automobilka dlouhodobým konkurentem Chevroletu. Nově bude také spolupracovat v IMSA s týmem Wayne Taylor Racing, který využívá vozy Acura – ty vznikají ve spolupráci Hondy a týmu Oreca.
Rovněž Cadillac a Honda již spolupracují – mimo motorsport v oblasti elektromobilů.
Druhou možností, kterou Andretti zvažoval, byl Renault, protože francouzská automobilka by ráda v budoucnu rozšířila svou nabídku o další zákazníky. V současné době vyrábí pohonné jednotky pouze pro svůj tým Alpine.