Anderson nevěří velkému zlepšení Ferrari

Bývalý technický šéf Jordanu a odborník Autosportu Gary Anderson nevěří, že se Ferrari v oblasti pohonné jednotky doslova přes noc zlepšilo tak výrazně, jak se říká.
Anderson nevěří velkému zlepšení Ferrari

Baterie, MGU-K? Ferrari mělo podle odhadů najít až 38 koní. Ve Spa navíc dostane vylepšený motor, který má přinést další výkon k dobru.

Gary Anderson ale zázračnému zlepšení Ferrari nevěří. „Nejsem si tak jistý, zda vidím tento velký pokrok, o kterém každý mluví,“ uvedl pro Autosport při odpovídání na dotazy čtenářů. 

Ze slabé stránky ničivá zbraň! Ferrari vládne rovinkám a nikdo neví proč

Ze slabé stránky ničivá zbraň! Ferrari vládne rovinkám a nikdo neví proč

„Lidé rádi mluví a hledají důvody – tady spíše výmluvy za své vlastní výkony.“

„Ano, Ferrari by mohlo být schopné využít větší výkon po delší dobu, takže to bude přínosné a to zejména v závodě, ale Mercedes měl výhodu v této oblasti už příliš dlouho.“

Anderson argumentuje tím, že magické zlepšení Ferrari jednoduše nevidí. Dosavadní sezónu rozdělil na tři části, aby byla vidět případná změna.

Poté vzal nejrychlejší čas Ferrari a Mercedesu o daném závodním víkendu a srovnal ho s absolutně nejrychlejším časem (100 %).

Závody Ferrari Mercedes
1. až 4. 100,204 100,236
5. až 8. 100,227 100,182
9. až 12. 100,145 100,091

Fanoušci se Andersona také zeptali, zda bude Ferrari ve Spa a v Monze dominantní.

Podle Andersona může Ferrari ve Spa uspět, ale o dominanci jakéhokoliv týmu se letos mluvit nedá. Ve Spa to bude hodně o štěstí. Víme, jaké to tam bývá s počasím.

Do Monzy týmy vozí vždy speciální aerodynamické baličky. „Záleží, kdo z těchto dvou týmů vynaloží největší úsilí na balíček pro Monzu,“ uvedl Anderson.

Podle Andersona se bude chtít Ferrari před svými fanoušky ukázat, ale také Mercedes bude mít extra motivaci – Ferrari ho porazilo na domácí trati v Silverstonu a stříbrní touží po odvetě. 

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (28) Další článek: Porazil by Sainz Alonsa? Zatím jsem o tom nepřemýšlel, říká
20. února | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
20. února | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
20. února | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.