Bývalý technický šéf Jordanu a odborník Autosportu Gary Anderson nevěří, že se Ferrari v oblasti pohonné jednotky doslova přes noc zlepšilo tak výrazně, jak se říká.
Baterie, MGU-K? Ferrari mělo podle odhadů najít až 38 koní. Ve Spa navíc dostane vylepšený motor, který má přinést další výkon k dobru.
Gary Anderson ale zázračnému zlepšení Ferrari nevěří. „Nejsem si tak jistý, zda vidím tento velký pokrok, o kterém každý mluví,“ uvedl pro Autosport při odpovídání na dotazy čtenářů.
„Lidé rádi mluví a hledají důvody – tady spíše výmluvy za své vlastní výkony.“
„Ano, Ferrari by mohlo být schopné využít větší výkon po delší dobu, takže to bude přínosné a to zejména v závodě, ale Mercedes měl výhodu v této oblasti už příliš dlouho.“
Anderson argumentuje tím, že magické zlepšení Ferrari jednoduše nevidí. Dosavadní sezónu rozdělil na tři části, aby byla vidět případná změna.
Poté vzal nejrychlejší čas Ferrari a Mercedesu o daném závodním víkendu a srovnal ho s absolutně nejrychlejším časem (100 %).
Závody |
Ferrari |
Mercedes |
1. až 4. |
100,204 |
100,236 |
5. až 8. |
100,227 |
100,182 |
9. až 12. |
100,145 |
100,091 |
Fanoušci se Andersona také zeptali, zda bude Ferrari ve Spa a v Monze dominantní.
Podle Andersona může Ferrari ve Spa uspět, ale o dominanci jakéhokoliv týmu se letos mluvit nedá. Ve Spa to bude hodně o štěstí. Víme, jaké to tam bývá s počasím.
Do Monzy týmy vozí vždy speciální aerodynamické baličky. „Záleží, kdo z těchto dvou týmů vynaloží největší úsilí na balíček pro Monzu,“ uvedl Anderson.
Podle Andersona se bude chtít Ferrari před svými fanoušky ukázat, ale také Mercedes bude mít extra motivaci – Ferrari ho porazilo na domácí trati v Silverstonu a stříbrní touží po odvetě.
Foto: Getty Images / Charles Coates