Kvůli novým pneumatikám Pirelli bude rozložení sil mezi týmy z pohledu rychlosti na jedno (kvalifikační) kolo a delší vzdálenost daleko odlišnější. A jen málo týmů patří ke stálicím obou pořadí.
Na kvalifikaci a závod jsou kladeny hodně odlišné nároky,
ale pravidla tyto dvě události hodně pojí. Jde zejména o to, že pilot ve třetí
části kvalifikace si musí pro start závodu nechat stejnou pneumatiku, s jakou
zajel nejrychlejší čas. Jelikož je výdrž pneumatik letos o hodně vzácnější, tím
spíše u měkčích pneumatik, teoreticky by se vyplatilo obětovat výsledek v kvalifikaci
pro lepší pozici v úvodní fázi závodu. Tím spíše, když auta budou kvůli palivu daleko těžší.
Podle analýz na základě dat z Barcelony, kterou provedl
britský Autosport, by právě v tomto mohly být silné týmy Ferrari, Red Bull
a Williams. Na kvalifikační kola je na tom Ferrari a Red Bull podobně, Williams
lehce za nimi. Na delší úseky ale vyniká Ferrari a Red Bull s Williamsem jsou
na tom podobně.
Jako stálý vypadá i Mercedes, ale až na úrovni za výše
zmiňovanými.
Ostatní týmy to mají různé. Některé jsou relativně rychlé na
jedno kolo, ne však na delší vzdálenost. Jako například Renault. Jiné to mají
obráceně, jako například Sauber. McLaren je v jízdách na delší vzdálenost
někde uprostřed pole a v kvalifikacích až za Mercedesem a dokonce Toro
Rosso, které, mimochodem, na tom nebylo v testech vůbec špatně.
Analýza na základě
časů z posledních testů v Barceloně
|
čas na úrovni |
Ferrari/Red Bull |
1:22.000 |
Renault/Williams |
čas lehce pod 1:23.000 |
Toro Rosso/Mercedes |
čas nad 1:23.000 |
McLaren |
čas někde uprosřed mezi 1:23.000 a 1:24.000 |
Sauber/Force India |
čas nad 1:24.000 |
Lotus |
čas nad 1:25.000 |
Virgin |
čas nad 1:26.000 |
HRT |
čas pod 1:27.000 |
Možné pořadí při
jízdě na delší vzdálenost
Ferrari |
Red Bull/Williams |
Sauber/Mercedes |
Renault |
Toro Rosso |
McLaren |
Force India |
Lotus |
Virgin |
HRT |
|
čas na úrovni |
Ferrari/Red Bull |
1:22.000 |
Renault/Williams |
čas lehce pod 1:23.000 |
Toro Rosso/Mercedes |
čas nad 1:23.000 |
McLaren |
čas někde uprosřed mezi 1:22.000 a 1:23.000 |
Sauber/Force India |
čas nad 1:24.000 |
Lotus |
čas nad 1:25.000 |
Virgin |
čas nad 1:26.000 |
HRT |
čas pod 1:27.000 |