Analýza z Barcelony: Roložení sil mezi týmy před začátkem sezony

Analýza z Barcelony: Roložení sil mezi týmy před začátkem sezony

Kvůli novým pneumatikám Pirelli bude rozložení sil mezi týmy z pohledu rychlosti na jedno (kvalifikační) kolo a delší vzdálenost daleko odlišnější. A jen málo týmů patří ke stálicím obou pořadí.

Na kvalifikaci a závod jsou kladeny hodně odlišné nároky, ale pravidla tyto dvě události hodně pojí. Jde zejména o to, že pilot ve třetí části kvalifikace si musí pro start závodu nechat stejnou pneumatiku, s jakou zajel nejrychlejší čas. Jelikož je výdrž pneumatik letos o hodně vzácnější, tím spíše u měkčích pneumatik, teoreticky by se vyplatilo obětovat výsledek v kvalifikaci pro lepší pozici v úvodní fázi závodu. Tím spíše, když auta budou kvůli palivu daleko těžší.

Podle analýz na základě dat z Barcelony, kterou provedl britský Autosport, by právě v tomto mohly být silné týmy Ferrari, Red Bull a Williams. Na kvalifikační kola je na tom Ferrari a Red Bull podobně, Williams lehce za nimi. Na delší úseky ale vyniká Ferrari a Red Bull s Williamsem jsou na tom podobně.

Jako stálý vypadá i Mercedes, ale až na úrovni za výše zmiňovanými.

Ostatní týmy to mají různé. Některé jsou relativně rychlé na jedno kolo, ne však na delší vzdálenost. Jako například Renault. Jiné to mají obráceně, jako například Sauber. McLaren je v jízdách na delší vzdálenost někde uprostřed pole a v kvalifikacích až za Mercedesem a dokonce Toro Rosso, které, mimochodem, na tom nebylo v testech vůbec špatně.

Analýza na základě časů z posledních testů v Barceloně 

  čas na úrovni
Ferrari/Red Bull 1:22.000
Renault/Williams čas lehce pod 1:23.000
Toro Rosso/Mercedes čas nad 1:23.000
McLaren čas někde uprosřed mezi 1:23.000 a 1:24.000
Sauber/Force India čas nad 1:24.000
Lotus čas nad 1:25.000
Virgin čas nad 1:26.000
HRT čas pod 1:27.000

Možné pořadí při jízdě na delší vzdálenost

Ferrari
Red Bull/Williams
Sauber/Mercedes
Renault
Toro Rosso
McLaren
Force India
Lotus
Virgin
HRT

čas na úrovni
Ferrari/Red Bull 1:22.000
Renault/Williams čas lehce pod 1:23.000
Toro Rosso/Mercedes čas nad 1:23.000
McLaren čas někde uprosřed mezi 1:22.000 a 1:23.000
Sauber/Force India čas nad 1:24.000
Lotus čas nad 1:25.000
Virgin čas nad 1:26.000
HRT čas pod 1:27.000

Doporučujeme

Články odjinud