Analýza: Proč Webber nedokázal v Indii bojovat o stupně vítězů

Red Bull si přeje, aby Mark Webber získal druhé místo v šampionátu jezdců. Australan ale na něj rychlostně nestačí. Podívejme se, proč tomu tak je.
Analýza: Proč Webber nedokázal v Indii bojovat o stupně vítězů

Webber startoval do Grand Prix Indie z druhého místa, a i když disponuje stejnou technikou jako vítězný Sebastian Vettel, cíl viděl až jako čtvrtý. Australský závodník se totiž pořád trápí s pneumatikami.

"Pódium jsem ztratil uprostřed závodu," vysvětloval Webber. "Tak je to víceméně celý rok, prostě nemáme na konci stintů rychlost. Takže vám odejdou pneumatiky a zkazí se vám tím strategie, protože musíte do boxů dřív."

Webber přiznal, že zatím stále nezvládá zacházet s pneumatikami tak, aby podávaly dobrý výkon po celou dobu mezi přezutími.

"Nejsem dost rychlý na konci stintů. Na začátku mám rozumnou rychlost, ale s postupem času začnu ztrácet. Na konci stintů jsme měli trochu problémy s vyvážením vozu."

"Tak to prostě bylo, na konci jsem mohl dostat Fernanda, ale mclareny a ferrari byly hodně silné v prvním sektoru. Jenson mě dostal v prvním sektoru na zadní rovince. V prvních kolech jsem byl ve srovnání s nimi rychlý, ale poté, když bojujete, opotřebujete pneumatiky."

Alonsa Webber v závěru podle svých slov nepřekonal také proto, že Španěl mohl často využívat DRS díky jezdcům, které předjížděl o kolo.

Webberova slova o práci s pneumatikami potvrzuje následující graf. Na něm je vidět, že Webberovy časy měly před zastávkami v boxech tendenci stagnovat mnohem více než u Buttona a Vettela. Australanova křivka časů se podobá té, která zachycuje časy Fernanda Alonsa. Na něj pilotovi Red Bullu scházelo v cíli 1,2 sekundy.

Webber a Alonso měli také téměř identické strategie, poprvé k mechanikům oba zavítali v 16. kole, podruhé Webber jen o dvě kola dřív než Alonso. Vettelovi a Buttonovi vydržely pneumatiky déle, ke svým zastávkám zajeli o 2 a 3 kola (první pit stop), respektive 9 a 10 kol později než Webber (2. pit stop).

Srovnání časů na kolo v GP Indie

Klepněte pro větší obrázek

Další článek: Ferrari zatím neví, proč se Massovo přední křídlo tolik ohýbalo

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00