Nové pneumatiky Pirelli hrozily podle některých jezdců formuli 1 tragédií a nezvládnutelným počtem zastávek v boxech. První závod sezóny ale ukázal, že šlo o planý poplach.
Hned na úvod je třeba uvést, že okruh v Albert Parku není na pneumatiky nijak zvlášť náročný, takže lze očekávat, že v příštím závodě v Malajsii budou jezdci čelit těžší situaci. Přesto Austrálie ukázala, že stížnosti na Pirelli byly z velké míry neoprávněné.
Většinu loňských závodů dokázali piloti absolvovat jen s pomocí jedné zastávky v boxech, což mělo být podle největších pesimistů letos zcela nemožné. A Sergio Pérez to hned v Melbourne vyvrátil, k mechanikům zajel za celý závod jen jednou a dojel na velmi dobrém 7. místě, i když byl nakonec diskvalifikován.
Dominantní strategií byla v Albert Parku ta, která počítala se dvěma zastávkami v boxech a použitím tvrdé směsi až v závěru závodu. Mimo jiné dovedla první tři jezdce na stupně vítězů. Vettel, Hamilton a Petrov měli i velmi podobné jednotlivé úseky mezi návštěvami mechaniků (stinty).
Strategie tří zastávek v boxech, kterou využili Fernando Alonso, Felipe Massa a Mark Webber, se zdála být méně efektivní. Těžko říct, jestli Ferrari muselo do boxů třikrát, nebo si jen spočítalo tuto strategii jako rychlejší. Vettel ale v případě Webbera dokázal, že Red Bull RB7 mohl zvládnout závod jen se dvěma zastávkami.
Jako extrémní a nakonec i přínosný se ukázal přístup Sergia Péreze. Mexičan sice nastoupil do závodu s plánem na dvě zastávky, ale když přezul na měkčí směs, po čase si uvědomil, že by to s ní mohl zvládnout až do konce. A to se mu také podařilo, vydržela mu celých 35 kol.
Přehled použití jednotlivých směsí pneumatik Pirelli
Tabulka ukazuje, kolik kol strávil každý jezdec na jednotlivých směsích pneumatik (M - měkká, T - tvrdá).
P. |
Jezdec/stint |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
1 |
Sebastian Vettel |
M/14 |
M/22 |
T/22 |
|
|
2 |
Lewis Hamilton |
M/16 |
M/20 |
T/22 |
|
|
3 |
Vitalij Petrov |
M/16 |
M/20 |
T/22 |
|
|
4 |
Fernando Alonso |
M/12 |
M/15 |
M/15 |
T/16 |
|
5 |
Mark Webber |
M/11 |
T/15 |
M/15 |
M/17 |
|
6 |
Jenson Button |
M/19 |
M/18 |
T/21 |
|
|
7 |
Sergio Pérez |
T/23 |
M/35 |
|
|
|
8 |
Kamuj Kobajaši |
M/16 |
M/15 |
T/27 |
|
|
9 |
Felipe Massa |
M/13 |
M/18 |
T/17 |
M/10 |
|
10 |
Sébastien Buemi |
M/15 |
M/14 |
T/28 |
|
|
11 |
Adrian Sutil |
M/16 |
T/21 |
T/20 |
|
|
12 |
Paul di Resta |
M/14 |
M/22 |
T/21 |
|
|
13 |
Jaime Alguersuari |
M/17 |
M/18 |
T/22 |
|
|
14 |
Nick Heidfeld |
M/15 |
M/15 |
T/27 |
|
|
|
Jarno Trulli |
T/16 |
M/21 |
M/19 |
|
|
|
Jérôme d'Ambrosio |
M/14 |
T/24 |
T/16 |
|
|
|
Timo Glock |
M/18 |
M/1 |
T/30 |
|
|
|
Rubens Barrichello |
M/13 |
M/10 |
M/2 |
M/15 |
T/8 |
|
Nico Rosberg |
M/16 |
T/6 |
|
|
|
|
Heikki Kovalainen |
M/17 |
M/2 |
|
|
|
|
Michael Schumacher |
M/17 |
T/2 |
|
|
|
|
Pastor Maldonado |
M/9 |
|
|
|
|