Podívali jsme se na souboj Vettela a Hamiltona, ale také na to, jaké časy zajížděli ostatní jezdci v úvodu závodu.
Hamilton získal pole position a po startu si udržel první pozici. Rozhodně ne neobvyklý scénář od roku 2014. Tentokrát ale soupeři neujel a nakonec o první místo přišel.
V první tabulce jsme se podívali na časy, jaké zajížděli Hamilton a Vettel v prvních kolech závodu – až do Hamiltonovy zastávky v boxech.
Rozdíl v posledním sloupci neznamená měnící se rozestup mezi oběma, ale rozdíl v čase v daném kole. Pokud je znaménko záporné, byl rychlejší Hamilton.
Hamilton versus Vettel – úvod závodu
Kolo |
Vettel |
Hamilton |
Rozdíl |
2 |
1:29.727 |
1:29.638 |
-0,089 |
3 |
1:29.043 |
1:29.119 |
0,076 |
4 |
1:29.128 |
1:29.044 |
-0,084 |
5 |
1:29.127 |
1:28.786 |
-0,341 |
6 |
1:29.083 |
1:28.919 |
-0,164 |
7 |
1:28.865 |
1:28.797 |
-0,068 |
8 |
1:28.753 |
1:28.379 |
-0,374 |
9 |
1:28.234 |
1:28.391 |
0,157 |
10 |
1:28.657 |
1:28.326 |
-0,331 |
11 |
1:28.393 |
1:28.464 |
0,071 |
12 |
1:28.221 |
1:28.424 |
0,203 |
13 |
1:28.372 |
1:28.117 |
-0,255 |
14 |
1:28.690 |
1:29.037 |
0,347 |
15 |
1:28.507 |
1:28.494 |
-0,013 |
16 |
1:28.221 |
1:28.438 |
0,217 |
Průměr: |
|
|
-0,043 |
Klíčová fáze
V další tabulce vidíme kola mezi zastávkou Hamiltona a zastávkou Vettela. Hamilton zůstal za Verstappenem, takže nemohl využít potenciál čerstvých měkkých pneumatik. Záporné znaménko tentokrát znamená, že Vettel byl v daném kole rychlejší.
Vettel si mimochodem postěžoval, že ho v kole před zajetím do boxů pozdržel Stroll, kterého předjížděl o kolo. Data ukazují, že tomu tak skutečně zřejmě bylo.
Kolo |
Hamilton |
Vettel |
Rozdíl |
17 |
1:46.345 |
1:28.364 |
-17,981 |
18 |
1:33.568 |
1:28.478 |
-5,09 |
19 |
1:27.551 |
1:28.118 |
0,567 |
20 |
1:28.473 |
1:28.224 |
-0,249 |
21 |
1:28.981 |
1:28.578 |
-0,403 |
22 |
1:29.879 |
1:28.501 |
-1,378 |
23 |
1:29.457 |
1:46.995 |
17,538 |
Čas v boxech:
- Vettel: 21,988 sekund
- Hamilton: 21,709 sekund
Časy ostatních
Vybrali jsme ještě časy některých dalších jezdců a týmů. Může se jednat o určité vodítko výkonnosti vozů, ale jen částečné. V Melbourne se moc nepředjíždělo, takže pokud jezdec uvízl za pomalejším soupeřem, nemohl plně využít potenciál svého vozu.
V řádku „za“ uvádíme, za jakým jezdcem byl daný jezdec po větší nebo úplnou část stintu.
Kolik jezdec ztratil v daném kole ve srovnání s časem Hamiltona.
Kolo |
Verstappen |
Alonso |
Bottas |
Pérez |
Sainz |
Hülkenberg |
Massa |
2 |
1,191 |
2,304 |
0,503 |
1,951 |
1,748 |
2,585 |
1,513 |
3 |
1,371 |
2,590 |
0,516 |
2,420 |
2,539 |
2,973 |
1,504 |
4 |
0,944 |
2,480 |
0,257 |
1,999 |
1,602 |
2,609 |
1,569 |
5 |
1,118 |
2,974 |
0,674 |
1,962 |
1,959 |
2,794 |
1,744 |
6 |
0,717 |
2,190 |
0,216 |
2,095 |
1,746 |
2,328 |
1,589 |
7 |
0,742 |
2,483 |
0,367 |
1,823 |
1,827 |
2,677 |
1,347 |
8 |
1,169 |
2,759 |
1,109 |
2,250 |
2,404 |
2,880 |
1,696 |
9 |
0,968 |
2,865 |
0,800 |
2,112 |
2,539 |
2,740 |
1,685 |
10 |
1,227 |
2,561 |
0,549 |
2,165 |
2,453 |
2,896 |
1,784 |
11 |
0,945 |
2,674 |
0,628 |
2,295 |
1,929 |
2,695 |
1,865 |
12 |
1,105 |
2,741 |
0,365 |
1,955 |
1,878 |
2,435 |
1,999 |
13 |
1,119 |
3,065 |
0,260 |
2,394 |
2,090 |
3,037 |
2,525 |
14 |
0,522 |
1,981 |
0,177 |
1,492 |
1,452 |
2,051 |
1,330 |
15 |
0,816 |
2,502 |
0,261 |
1,729 |
1,673 |
2,510 |
2,164 |
Průměr |
0,996 |
2,583 |
0,477 |
2,045 |
1,985 |
2,657 |
1,736 |
Za |
Räikkönen |
Kvjat |
Vettel |
Sainz |
Grosjean |
Alonso |
Verstappen |
Foto: Getty Images / Robert Cianflone