Analýza: Jak mohou McLaren a Ferrari ovlivnit boj o titul

Stoupající forma Ferrari, McLarenu může těšit Red Bull více než Brawn.
Analýza: Jak mohou McLaren a Ferrari ovlivnit boj o titul

Závod na Nürburgringu sice neukázal pokrok McLarenu, to ale neznamená, že žádný není. Nové přední přítlačné křídlo a zejména podlaha vozu podle informací přímo od týmu mají na svědomí 0,6 až 0,7 sekundy na kolo.

Stupně vítězů v podání Felipeho Massy jsou také znamením toho, že Ferrari je na cestě vzhůru. Co je ovšem klíčové, oba týmy jako jediné nadále využívají systém znovuobnovy kinetické energie (KERS), který hlavně na startu funguje jako herním pařanům známý nitrák.

V takové konstelaci mohou jezdci McLarenu a Ferrari významně ovlivnit boj o titul mezi Brawnem a Red Bullem. Zůstane-li totiž některý ze závodníků jedné či druhé stáje zaseklý za soupeřem s relativně pomalejším vozem v průběhu prvního úseku závodu před prvním pitstopem, je vlastně odepsaný.

V Německu například Heikki Kovalainen pozdržel Jensona Buttona (Brawn), na kterého se zase dotáhli Felipe Massa a Sebastian Vettel (Red Bull). Vettel tak ztratil jakoukoli šanci na útok na kolegu Marka Webbera (který měl před zvolněním ke konci závodu navzdory penalizaci průjezd boxy dvacetivteřinový náskok). Jenson Button pak dojel do cíle až pátý. Je zřejmé, že Kovalainen má určitý podíl na tom, že před Buttonem dojeli ještě právě Massa a Nico Rosberg na williamsu. Sám Kovalainen dojel do cíle až osmý.

Konkrétně Kovalainen tak připravil Brawn o více bodů, než by ztratil prohrou v přímém souboji Red Bull - Brawn. A to nezapomeňme na to, co se stalo Hamiltonovi.

Brawnu navíc podruhé v řadě přítížily trable s pneumatikami. Právě ty rozhodly o strategii tří pitstopů, protože Brawn potřeboval krátký první úsek ve spojení s kvalifikací. Jenomže to by znamenalo dlouhý úsek prostřední, což představuje delší první pitstop a potenciální ztrátu pozice. Proto volba tří zastávek, kterou Brawnu pokazil Kovalainen.

Brawn v Německu vykazoval na předních pneu teplotu 50° až 60° C, zatímco ve skutečnosti by potřeboval 70° až 80° C. Brawn doufá, že zlepšení představená v Maďarsku se dokáží s touto nevýhodou vypořádat, ale podobně McLarenu stouplo sebevědomí natolik, že v Budapešti nevylučuje dokonce vítězství.

To je špatná zpráva spíše pro Brawn než Red Bull. Brawn je ten, který potřebuje udržet v první polovině vybudovaný náskok. Red Bull má nadále přes stoupající formu Ferrari a McLarenu na to, aby do cíle dojížděl ve formaci Red Bull - někdo jiný - Brawn - zbytek (spíše než z pohledu stahování ztráty pomalejší formace někdo - Red Bull - Brawn - zbytek). Pár takových závodů a náskok Brawnu a Jensona Buttona je tatam. Button vede před Vettelem o 21 bodů, ale Red Bull na Brawn ztrácí jen 19,5 - osm závodů před koncem.

Je evidentní, že ten někdo bude někdo z jezdců Ferrari a McLaren. Stačí na startu v Maďarsku opět využít svých systémů KERS, neprorvat pneumatiku a kde že jsou neblahé vzpomínky na závody v podání jednoho muže z úvodu sezony.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. srpna | Před 29 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Guenther Steiner si nemyslí, že nové partnerství mezi Sauberem a Ferrari ovlivní vztah mezi Haasem a Ferrari.
10. srpna | F1 2018 odkaz
10. srpna | Liberty prozradila, že Carey je placen podle toho, kolik F1 vydělá...

Nejčtenější články

Hamilton jmenoval dva týmy, za které by mohl jezdit. Změnu ale neplánuje

Hamilton jmenoval dva týmy, za které…

Lewis Hamilton jmenoval dva týmy, u kterých by si dokázal představit, že by by za ně v F1 jezdil. Změnu ale neplánuje. Odchod z Mercedesu podle něj znamená odchod z F1.

14.  8.  2017 | | 73 N/A
Ferrari podle Vettela přišlo na slabé stránky svého letošního vozu

Ferrari podle Vettela přišlo na slab…

Ferrari odhalilo slabé stránky svého letošního monopostu a ví, jak si udržet své šance v boji o letošní titul mistra světa formule 1, říká Sebastian Vettel.

13.  8.  2017 | | 89 N/A
Motokára. Stroj, na který nedají dopustit ani zkušení jezdci

Motokára. Stroj, na který nedají dop…

Motokáry jsou tradičně vnímány jako tréninkový prostředek pro budoucího hvězdy, ale ke zlepšení svých schopností jich využívá i řada předních závodníků.

13.  8.  2017 | | 11 N/A
Takhle nebrečel ani při prvním vítězství! Nové video Barrichella

Takhle nebrečel ani při prvním vítěz…

Nedávno jsme zde měli video, ve kterém je zachycen Rubens Barrichello ve voze GT. Za volantem je jeho patnáctiletý syn Eduardo. Barrichella synova jízda značně dojala.

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Vandoorne: Alonsovi už stačím

Vandoorne: Alonsovi už stačím

Belgickému mladíkovi ze stáje McLaren roste sebevědomí s každým závodním víkendem. Po posledních velkých cenách již Stoffel Vandoorne dokonce věří, že může v zajetých časech konkurovat svému stájovému kolegovi Fernandu Alonsovi.

12.  8.  2017 | | 81 N/A