Největšího zlepšení dosáhl meziročně tým Alpine – 1,681 sekundy. Nejméně se zlepšil Haas – o 0,385 s.
Srovnali jsme nejlepší loňské a letošní časy v kvalifikaci v Melbourne. Vloni byla Austrálie až třetí závod sezóny, takže týmy už měly vozy trochu více vyladěné.
Srovnávali jsme ideální kola – tedy součet nejlepších sektorů jezdce a vzali pochopitelně čas nejrychlejšího jezdce daného týmu.
Nejrychlejší ideální kolo zajel vloni Verstappen před oběma jezdci Ferrari. Lando Norris byl pátý.
Sektory
Lando Norris si vyjel pole position v prvním sektoru, kde získal nejvíce na Oscara Piastriho. Na Verstappena ale získal nejvíce v posledním sektoru.
V tom prvním byl Norris nejrychlejší, ale Verstappen na něj ztratil jen 0,049 s a Piastri 0,121 s.
V prostředním sektoru byl nejrychlejší Verstappen. Norris na něj ztratil 0,037 s, Piastri 0,082 s.
Ve třetím sektoru, který je nejdelší, byl Norris nejrychlejší. Piastri ztratil 0,008 s a Verstappen 0,283 s.
Zajímavá je situace u George Russella, který má třetí nejrychlejší ideální kolo. V prvních dvou sektorech sice ztratil na Verstappena, ale jen 0,049 s, respektive 0,036 s. V posledním sektoru byl ale o 0,124 s rychlejší.
A ještě zajímavější je situace Lewise Hamiltona, který v posledním sektoru zajel dokonce třetí nejrychlejší čas. Na Norrise ztratil 0,125 s.
Pokud by Hamilton dokázal všechny své nejrychlejší sektory poskládat do jednoho kola, byl by na pátém místě o 2 desetiny před Leclercem (jeho ideálním kolem) nebo dokonce o 0,282 s, pokud vezmeme v úvahu nejrychlejší Leclercův čas.
Ideální kola
Δ je rozdíl mezi ideálním kolem a nejrychlejším kolem daného jezdce v kvalifikaci
Rozdíl je klasický rozdíl na jezdce s nejrychlejším časem (nejrychlejším ideálním kolem)
P |
Jezdec |
Ideální čas |
Rozdíl |
Δ |
1 |
Lando Norris |
1:15.096 |
|
0.000 |
2 |
Oscar Piastri |
1:15.180 |
0.084 |
0.000 |
3 |
George Russell |
1:15.352 |
0.256 |
0.194 |
4 |
Max Verstappen |
1:15.391 |
0.295 |
0.090 |
5 |
Lewis Hamilton |
1:15.473 |
0.377 |
0.446 |
6 |
Júki Cunoda |
1:15.670 |
0.574 |
0.000 |
7 |
Charles Leclerc |
1:15.675 |
0.579 |
0.080 |
8 |
Alexander Albon |
1:15.677 |
0.581 |
0.060 |
9 |
Carlos Sainz |
1:15.853 |
0.757 |
0.078 |
10 |
Pierre Gasly |
1:15.904 |
0.808 |
0.076 |
11 |
Fernando Alonso |
1:16.154 |
1.058 |
0.134 |
12 |
Isack Hadjar |
1:16.166 |
1.070 |
0.009 |
13 |
Jack Doohan |
1:16.204 |
1.108 |
0.111 |
14 |
Lance Stroll |
1:16.259 |
1.163 |
0.110 |
15 |
A.K.Antonelli |
1:16.363 |
1.267 |
0.162 |
16 |
Nico Hülkenberg |
1:16.429 |
1.333 |
0.150 |
17 |
Gabriel Bortoleto |
1:16.444 |
1.348 |
0.072 |
18 |
Liam Lawson |
1:16.652 |
1.556 |
0.442 |
19 |
Esteban Ocon |
1:16.998 |
1.902 |
0.149 |
2025 versus 2024
Největšího zlepšení dosáhl meziročně tým Alpine – 1,681 sekundy. Nejméně se zlepšil Haas – o 0,385 s.
Tým |
Rozdíl (s) |
Alpine |
-1,681 |
Williams |
-1,435 |
Mercedes |
-1,340 |
McLaren |
-1,219 |
Racing Bulls |
-1,064 |
Sauber |
-0,852 |
Aston Martin |
-0,545 |
Ferrari |
-0,536 |
Red Bull |
-0,524 |
Haas |
-0,385 |
Sektorové časy
P |
Jedec |
S1 |
Jezdec |
S2 |
Jezdec |
S3 |
1 |
Norris |
25.961 |
Verstappen |
16.915 |
Norris |
32.138 |
2 |
Verstappen |
26.055 |
Russell |
16.951 |
Piastri |
32.146 |
3 |
Piastri |
26.082 |
Piastri |
16.952 |
Hamilton |
32.263 |
4 |
Russell |
26.104 |
Albon |
16.978 |
Russell |
32.297 |
5 |
Hamilton |
26.150 |
Norris |
16.997 |
Verstappen |
32.421 |
6 |
Leclerc |
26.184 |
Sainz |
17.000 |
Leclerc |
32.466 |
7 |
Albon |
26.186 |
Cunoda |
17.005 |
Cunoda |
32.475 |
8 |
Cunoda |
26.190 |
Leclerc |
17.025 |
Albon |
32.513 |
9 |
Sainz |
26.269 |
Gasly |
17.051 |
Gasly |
32.560 |
10 |
Doohan |
26.270 |
Hamilton |
17.060 |
Sainz |
32.584 |
11 |
Gasly |
26.293 |
Alonso |
17.107 |
Hadjar |
32.682 |
12 |
Alonso |
26.300 |
Hadjar |
17.139 |
Hulkenberg |
32.722 |
13 |
Hadjar |
26.345 |
Doohan |
17.150 |
Stroll |
32.744 |
14 |
Stroll |
26.364 |
Stroll |
17.151 |
Alonso |
32.747 |
15 |
Bortoleto |
26.423 |
Antonelli |
17.166 |
Antonelli |
32.754 |
16 |
Antonelli |
26.443 |
Lawson |
17.191 |
Doohan |
32.784 |
17 |
Hulkenberg |
26.506 |
Hulkenberg |
17.201 |
Bortoleto |
32.801 |
18 |
Lawson |
26.548 |
Ocon |
17.206 |
Lawson |
32.913 |
19 |
Ocon |
26.678 |
Bortoleto |
17.220 |
Ocon |
33.114 |