Analýza ideálních kol: Hamilton před Leclercem, Alpine s největším meziročním zlepšením | Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

Analýza ideálních kol: Hamilton před Leclercem, Alpine s největším meziročním zlepšením

Největšího zlepšení dosáhl meziročně tým Alpine – 1,681 sekundy. Nejméně se zlepšil Haas – o 0,385 s. 

Srovnali jsme nejlepší loňské a letošní časy v kvalifikaci v Melbourne. Vloni byla Austrálie až třetí závod sezóny, takže týmy už měly vozy trochu více vyladěné.

Srovnávali jsme ideální kola – tedy součet nejlepších sektorů jezdce a vzali pochopitelně čas nejrychlejšího jezdce daného týmu.

Nejrychlejší ideální kolo zajel vloni Verstappen před oběma jezdci Ferrari. Lando Norris byl pátý. 

Sektory

Lando Norris si vyjel pole position v prvním sektoru, kde získal nejvíce na Oscara Piastriho. Na Verstappena ale získal nejvíce v posledním sektoru.

V tom prvním byl Norris nejrychlejší, ale Verstappen na něj ztratil jen 0,049 s a Piastri 0,121 s.

V prostředním sektoru byl nejrychlejší Verstappen. Norris na něj ztratil 0,037 s, Piastri 0,082 s.

Ve třetím sektoru, který je nejdelší, byl Norris nejrychlejší. Piastri ztratil 0,008 s a Verstappen 0,283 s.

Zajímavá je situace u George Russella, který má třetí nejrychlejší ideální kolo. V prvních dvou sektorech sice ztratil na Verstappena, ale jen 0,049 s, respektive 0,036 s. V posledním sektoru byl ale o 0,124 s rychlejší. 

A ještě zajímavější je situace Lewise Hamiltona, který v posledním sektoru zajel dokonce třetí nejrychlejší čas. Na Norrise ztratil 0,125 s. 

Pokud by Hamilton dokázal všechny své nejrychlejší sektory poskládat do jednoho kola, byl by na pátém místě o 2 desetiny před Leclercem (jeho ideálním kolem) nebo dokonce o 0,282 s, pokud vezmeme v úvahu nejrychlejší Leclercův čas. 

Ideální kola

Δ je rozdíl mezi ideálním kolem a nejrychlejším kolem daného jezdce v kvalifikaci
Rozdíl je klasický rozdíl na jezdce s nejrychlejším časem (nejrychlejším ideálním kolem)

P Jezdec Ideální čas Rozdíl Δ
Lando Norris 1:15.096   0.000
Oscar Piastri 1:15.180 0.084 0.000
George Russell 1:15.352 0.256 0.194
Max Verstappen 1:15.391 0.295 0.090
Lewis Hamilton 1:15.473 0.377 0.446
Júki Cunoda 1:15.670 0.574 0.000
Charles Leclerc 1:15.675 0.579 0.080
Alexander Albon 1:15.677 0.581 0.060
Carlos Sainz 1:15.853 0.757 0.078
10  Pierre Gasly 1:15.904 0.808 0.076
11  Fernando Alonso 1:16.154 1.058 0.134
12  Isack Hadjar 1:16.166 1.070 0.009
13  Jack Doohan 1:16.204 1.108 0.111
14  Lance Stroll 1:16.259 1.163 0.110
15  A.K.Antonelli 1:16.363 1.267 0.162
16  Nico Hülkenberg 1:16.429 1.333 0.150
17  Gabriel Bortoleto 1:16.444 1.348 0.072
18  Liam Lawson 1:16.652 1.556 0.442
19  Esteban Ocon 1:16.998 1.902 0.149

2025 versus 2024

Největšího zlepšení dosáhl meziročně tým Alpine – 1,681 sekundy. Nejméně se zlepšil Haas – o 0,385 s. 

Tým Rozdíl (s)
Alpine -1,681
Williams -1,435
Mercedes -1,340
McLaren -1,219
Racing Bulls -1,064
Sauber -0,852
Aston Martin -0,545
Ferrari -0,536
Red Bull -0,524
Haas -0,385

Sektorové časy

P Jedec S1 Jezdec S2 Jezdec S3
1 Norris 25.961 Verstappen 16.915 Norris 32.138
2 Verstappen 26.055 Russell 16.951 Piastri 32.146
3 Piastri 26.082 Piastri 16.952 Hamilton 32.263
4 Russell 26.104 Albon 16.978 Russell 32.297
5 Hamilton 26.150 Norris 16.997 Verstappen 32.421
6 Leclerc 26.184 Sainz 17.000 Leclerc 32.466
7 Albon 26.186 Cunoda 17.005 Cunoda 32.475
8 Cunoda 26.190 Leclerc 17.025 Albon 32.513
9 Sainz 26.269 Gasly 17.051 Gasly 32.560
10 Doohan 26.270 Hamilton 17.060 Sainz 32.584
11 Gasly 26.293 Alonso 17.107 Hadjar 32.682
12 Alonso 26.300 Hadjar 17.139 Hulkenberg 32.722
13 Hadjar 26.345 Doohan 17.150 Stroll 32.744
14 Stroll 26.364 Stroll 17.151 Alonso 32.747
15 Bortoleto 26.423 Antonelli 17.166 Antonelli 32.754
16 Antonelli 26.443 Lawson 17.191 Doohan 32.784
17 Hulkenberg 26.506 Hulkenberg 17.201 Bortoleto 32.801
18 Lawson 26.548 Ocon 17.206 Lawson 32.913
19 Ocon 26.678 Bortoleto 17.220 Ocon 33.114

Doporučujeme

Články odjinud