Německý Auto Motor und Sport spočítal, kolikrát se letos v závodech už předjíždělo. Čísla jsou to více než zajímavá a to mimo jiné i v konfrontaci s minulostí.
Podle Auto Motor und Sport jsme na začátku 80. let viděli 40 až 42 předjíždění za závod. Pak začal postupný propad. V letech 1995 až 2009 jsme měli v průměru jen 8 až 13 předjížděcích manévrů za závod. V letech 2000 a 2008 to bylo dokonce jen 137 za sezónu. Výjimkou byl rok 2003 (průměrně 20 předjetí za závod).
Naopak nejlepší roky, alespoň z hlediska kvantity, byly 2011 a 2013. V prvně jmenovaném to bylo 1 306 předjetí (na 20 závodů), vloni 1 404 na 19 závodů. Rekordem byla GP Kanady 2011 se 137 předjetími.
Všimněte si, že píšeme o kvantitě, je to samozřejmě narážka na kvalitu, protože došlo k zavedení DRS a na pár let také KERSu.
Průměrný počet předjetí tak byl 68,7, respektive 70,2 na závod. Jak jsme na tom letos? Docela dobře. Dosud jsme mohli vidět 601 předjetí, to je lehce nad 50 na závod. Pokud vezmeme v úvahu průměrnou délku závodu, máme to zhruba asi jedno předjetí každé dvě minuty.
Je ale otázkou, zda počet předjetí je opravdu tou nejposvátnější metou a nechceme vidět spíše kvalitu, strategie a krásné vozy.
Předjíždění v roce 2014
Velká cena |
Počet předjížděcích manévrů |
Austrálie |
35 |
Malajsie |
42 |
Bahrajn |
78 |
Čína |
45 |
Španělsko |
43 |
Monako |
34 |
Kanada |
47 |
Rakousko |
58 |
Velká Británie |
31 |
Německo |
87 |
Maďarsko |
57 |
Belgie |
44 |