AMuS: FIA zabavila část palivového systému Ferrari i dalších dvou týmů

FIA si z Brazílie odvezla části palivového systému tři týmů. Ukončí tím vleklé diskuse o nelegálnosti motoru Ferrari?

Ferrari v Brazílii nevyhrálo kvalifikaci, což James Allison z Mercedesu označil za „zajímavé“. Zapomněl však, že Ferrari podlehlo v kvalifikaci Red Bullu už v Mexiku – tedy před vydáním technických směrnic. Verstappen ale tehdy dostal penalizaci, a tak pole position opět připadlo Ferrari.

V USA Ferrari ztrácelo a ani Brazílii to opět nebylo úplně ideální. V kvalifikaci skončil Vettel druhý a v závodě dominoval Red Bull. Nebýt kolize, mohl být někdo z jezdců Ferrari na pódiu, ale to bylo jejich maximum.

Skladatel Max aneb brazilská kvalifikace v číslech

Skladatel Max aneb brazilská kvalifikace v číslech

Přesto byly vozy ferrari na Interlagosu nejrychlejší na rovinkách. O tom není pochyb. Jejich výhoda ale byla menší. 

FIA zabavila části palivového systému

Soupeři Ferrari si sice v posledních týdnech dopisovali s FIA. Protest ale nepodali. 

FIA dlouho zastávala názor, že je vše v pořádku, a pokud má někdo pocit, že není, má podat protest. Ten musí týmy podat na soupeře během závodního víkendu. Pro příklad nemusíme chodit daleko, vzpomeňme si na protest Racing Pointu vůči Renaultu kvůli brzdovému systému.

Nyní ale FIA obrátila. Podle Auto Motor und Sport (AMuS) sportovní komisaři v Brazílii zabavili části palivového systému tři aut. Není jasné, o jaká auta šlo, ale podle AMuS to bylo ferrari, jeden vůz zákaznického týmu poháněný motorem Ferrari a jeden vůz, který nepohání motor Ferrari. Experti tak mohou porovnávat.

Kobercový nálet na Ferrari: FIA vydala další technickou směrnici. A zřejmě ne poslední

Kobercový nálet na Ferrari: FIA vydala další technickou směrnici. A zřejmě ne poslední

Zabavené části zahrnovaly potrubí mezi senzorem průtoku a motorem. Připomeňme, že první technická směrnice byla vydána na základě toho, že se soupeři domnívali, že Ferrari vstřikuje do spalovací komory více paliva, než umožňuje pravidly stanovený maximální průtok (100 kg za hodinu). Senzor měří jen v určitých intervalech a Ferrari mělo vstřikovat palivo v okamžiku, kdy senzor neměřil.

Prozkoumání části palivového systímu bude trvat v laboratořích FIA několik dní. Pokud se do Abú Dhabí nic nedozvíme, můžeme předpokládat, že bylo vše v pořádku.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Mohli jsme být na pódiu, zní z Haasu. Grosjena prý potkal problém s MGU-K

13. prosince | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4