Glickenhaus je druhou značkou po Toyotě, která oficiálně potvrdila vstup do nové kategorie LMH. Ta od příští sezóny nahradí ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC, jehož součástí je i Le Mans, třídu LMP 1. Od sezóny 2022 poté LMH doplní ještě druhá nová kategorie LMDh, která bude společná pro WEC i zámořský seriál IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
O americké automobilce bylo dlouhodobě známo, že pracuje na projektu pro WEC a nejslavnější vytrvalostní závod na světě, nebylo však jisté, jestli Glickenhaus stihne celou příští sezónu mistrovství světa. Díky posunutí jejího startu až na březen však Američané nové vozy dokážou připravit včas a do všech závodů (včetně toho na okruhu La Sarthe u Le Mans) nasadí dva závodní speciály.
Oba vozy budou závodit pod hlavičkou tovární stáje amerického výrobce SCG, která od roku 2015 působí v německé vytrvalostní sérii VLN a připsala si i starty ve slavné čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu Nordschleife.
Glickenhaus už dokončil testy ve větrném tunelu s modelem o šedesátiprocentní velikosti budoucí finální podoby vozu. V červenci poté odstartují testy dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu 3.8 litru, který dodá společnost Pipo Moteurs. Na trati se nový vůz objeví pravděpodobně v září.
Vývoj a stavba hypervozu probíhá v garážích italské firmy Podium Advanced Technologies, která pro Glickenhaus už v minulosti postavila závodní vozy specifikace GT3 pro zmiňované VLN a 24 hodin na „severní smyčce“.
„Už od chvíle, kdy jsem poprvé poslouchal o Le Mans v rádiu jako malý kluk, jsem snil o stavbě vozu, který by tam závodil. Jsem tak šťastný, že se nám to podaří,“ řekl zakladatel značky Jim Glickenhaus pro tiskovou zprávu.
Foto: SCG