Americký Glickenhaus potvrdil účast ve WEC a start v Le Mans

Americký výrobce sportovních vozů Scuderia Cameron Glickenhaus v tiskovém prohlášení oficiálně potvrdil vstup do FIA WEC a účast v Le Mans 2021 s novým vozem SCG 007, který bude postaven podle nových technických pravidel Le Mans Hypercar.
Americký Glickenhaus potvrdil účast ve WEC a start v Le Mans

Glickenhaus je druhou značkou po Toyotě, která oficiálně potvrdila vstup do nové kategorie LMH. Ta od příští sezóny nahradí ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC, jehož součástí je i Le Mans, třídu LMP 1. Od sezóny 2022 poté LMH doplní ještě druhá nová kategorie LMDh, která bude společná pro WEC i zámořský seriál IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

O americké automobilce bylo dlouhodobě známo, že pracuje na projektu pro WEC a nejslavnější vytrvalostní závod na světě, nebylo však jisté, jestli Glickenhaus stihne celou příští sezónu mistrovství světa. Díky posunutí jejího startu až na březen však Američané nové vozy dokážou připravit včas a do všech závodů (včetně toho na okruhu La Sarthe u Le Mans) nasadí dva závodní speciály.

McLaren zvažuje vstup do WEC a IMSA, ve hře je návrat do Le Mans

McLaren zvažuje vstup do WEC a IMSA, ve hře je návrat do Le Mans

Oba vozy budou závodit pod hlavičkou tovární stáje amerického výrobce SCG, která od roku 2015 působí v německé vytrvalostní sérii VLN a připsala si i starty ve slavné čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu Nordschleife.

Glickenhaus už dokončil testy ve větrném tunelu s modelem o šedesátiprocentní velikosti budoucí finální podoby vozu. V červenci poté odstartují testy dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu 3.8 litru, který dodá společnost Pipo Moteurs. Na trati se nový vůz objeví pravděpodobně v září.

Sezóna WEC vyvrcholí až v listopadu, nová pravidla se odkládají

Sezóna WEC vyvrcholí až v listopadu, nová pravidla se odkládají

Vývoj a stavba hypervozu probíhá v garážích italské firmy Podium Advanced Technologies, která pro Glickenhaus už v minulosti postavila závodní vozy specifikace GT3 pro zmiňované VLN a 24 hodin na „severní smyčce“.

„Už od chvíle, kdy jsem poprvé poslouchal o Le Mans v rádiu jako malý kluk, jsem snil o stavbě vozu, který by tam závodil. Jsem tak šťastný, že se nám to podaří,“ řekl zakladatel značky Jim Glickenhaus pro tiskovou zprávu.

Foto: SCG

Další článek: W Series zrušila letošní sezónu

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen