Výkonný ředitel týmu Alpine Marcin Budkowski vysvětlil, proč se tým při návrhu letošního monopostu formule 1 rozhodl pro tak objemný design airboxu.
Kromě nového modrého zbarvení, které přišlo před letošní sezónou spolu s přejmenováním továrního týmu Renault na Alpine, zaujal monopost A521 také jedinečným řešením části za hlavou jezdce, kterou se nasává vzduch do motoru.
Tato část zvaná airbox je oproti letošním modelům ostatních týmů velmi široká a baňatá.
Budkowski to vysvětluje tím, že Alpine při návrhu letošního monopostu zjistil, že je pro něj výhodnější zúžit bočnice vozu a chladicí systém naopak přesunout do airboxu.
„Je to technická volba. Zjistili jsme, že zúžení bočnic bylo pozitivní, což ve skutečnosti není nic nového,“ řekl Budkowski.
„Takže jsme přebalili a přesunuli některé objemnější věci v autě a umístili je za přívod vzduchu. Takže ano, dává to autu celkem okázalý objemný tvar, ale zjistili jsme, že nám to funguje. Muselo dojít ke kompromisům v těžišti, ale aerodynamická výkonnost obvykle vítězí nad hmotností a těžištěm.“
Alpine se zatím v letošních předsezónních testech v Bahrajnu ukazuje dobře. Esteban Ocon v pátek skončil třetí a připsal si 129 kol. Přes hranici 100 kol se dnes dostal také Fernando Alonso.