Alpine věří, že po stránce motoru ztrácí jen velmi málo. Chce zapracovat na spolehlivosti

Vývoj pohonných jednotek byl v průběhu letošního roku zmrazen. To však neznamená, že se na tomto poli nic neděje.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Alpine věří, že po stránce motoru ztrácí jen velmi málo. Chce zapracovat na spolehlivosti | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

V průběhu letošní sezóny došlo ke zmrazení vývoje pohonných jednotek. Ještě předtím tak museli výrobci pořádně zapracovat, aby dohnali konkurenci. V případě Ferrari a Alpine to bylo na úkor spolehlivosti. Na ní mohou se souhlasem FIA pracovat i nadále. 

Spekuluje se, že Ferrari jezdilo kvůli problémům se spolehlivostí se sníženým výkonem. Během zimy by mělo problémy vyřešit a v příští sezóně tak bude moci odemknout více výkonu.

Problémy se spolehlivostí měl také Alpine a to zejména na Alonsově straně garáže. Častokrát šlo také o problémy s periférií – vodní pumpou nebo palivovým čerpadlem.

„Samozřejmě jsme měli problémy i s díly od dodavatelů. Ale na tom nezáleží. Máme povinnost vše zkontrolovat a ujistit se, že je motor stabilní,“ řekl šéf motorářů Bruno Famin, kterého cituje Auto Motor und Sport.

Ve Viry-Châtillon měli před letošní sezónou stejný cíl jako kolegové z Maranella – chtěli dohnat soupeře. Vyplatilo se. Alpine získal čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Nebýt problémů se spolehlivostí, získali by ho zřejmě dříve. Podle Alpine se zlepšení v oblasti pohonné jednotky podílelo na zlepšení asi půl sekundou. Nyní by ztráta v oblasti pohonné jednotky měla být minimální. 

„Motor nás stojí desetinu. Maximálně dvě,“ hlásí generální ředitel Alpine Laurent Rossi. Zbývající ztráta na Red Bull pochází z aerodynamických deficitů.

Kromě práce na spolehlivosti se dá pracovat také na dalších věcech – software je možné aktualizovat jednou ročně. Je také možnost zapracovat na integraci pohonné jednotky do vozu, což pak může pomoci aerodynamikům.

Alpine chce rovněž zlepšit procesy – to je zvláště důležité, když si uvědomíme, že v případě Alpine musí spolupracovat dvě vzdálené továrny. Ve Viry-Châtillon vznikají pohonné jednotky, vůz pak v Enstone. Francozská stáj si pochvaluje, že pod vedením Otmara Szafnauera pracuje jako celek a Alpine je na prvním místě (místo tradičního soupeření dvou oddělení).

Další výzva pro motoráře je sice ještě daleko, ale už dnes je každodenní realitou – v roce 2026 vstoupí do F1 nové pohonné jednotky. Jejich vývoj už započal...

Další článek: Hamilton je unikátní osobností. Mám štěstí, že je mým kolegou, říká Russell

Témata článku: ,