Alpine povzbudila výkonnost nové pohonné jednotky Renault

Stáj Alpine potěšila v prvních letošních předsezónních testech formule 1 výkonnost nové pohonné jednotky Renault, ačkoliv tým zatím nejel se svým vozem na maximum.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Alpine povzbudila výkonnost nové pohonné jednotky Renault | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Před sezónou 2022, která přináší zcela nová technická pravidla, Renault kompletně přepracoval svůj motor. Francouzi nasadili řešení rozděleného turbodmychadla, se kterým jako první v roce 2014 přišel Mercedes.

Kromě pokroku v oblasti výkonu u Alpinu doufají, že odlišné uložení se projeví také v aerodynamice a těžišti.

Jak si nová pohonná jednotka Renault vede proti konkurentům z Mercedesu, Hondy a Ferrari bude patrné až v první kvalifikaci sezóny v Bahrajnu, kde všechny týmy zcela odhalí své karty. Po prvních testech v Barceloně ale panuje u Alpinu z pohledu pohonné jednotky optimismus.

Alpine v Barceloně nepoužíval DRS a jezdil s těžkým vozem

Alpine v Barceloně nepoužíval DRS a jezdil s těžkým vozem

Podle sportovního ředitele Alana Permaneho začal tým experimentovat také s některými různými režimy motoru. A pozitivní je, že pohonná jednotka zvládla vše bez problémů.

„Nejezdili jsme na plný výkon,“ řekl Permane o motoru pro Autosport. „Nemyslím, že jsme odjeli kolo v 'jednoduchém ICE módu', což je režim pro kvalifikaci a závod. Přiblížili jsme se tomu, ale ne úplně.

„Upřímně řečeno, o pohonné jednotce jsme nemluvili. A to je skvělé. Je to tak odlišné. Je to úplně jiné než cokoliv, co ve Viry (sídlo motorové továrny Renault, pozn. redakce) kdy vyprodukovali. Je to komplexnější, určitě to vypadá mnohem lépe a uhlazeněji. Prostě jsme to nasadili do auta a jeli s tím, což je skvělé.

„Jezdci o tom měli klasické poznámky, trocha ovladatelnosti tady, tam lehké zpoždění turba, kluci si s tím ale poradili, pohráli si s nastavením a mapováním a (problémy) zmizely.“

Došlo ke zmrazení vývoje větší části pohonných jednotek

Došlo ke zmrazení vývoje větší části pohonných jednotek

Formule 1 od letošní sezóny využívá jiné palivo s označením E10. Podíl etanolu se zvýšil z 5,75 procent na 10 procent. Tím došlo k poklesu výkonnosti pohonné jednotky, srovnávání s loňskými motory je proto velmi obtížné.

Podle Permaneho je ale pozitivní, že jezdci se při rozebírání problémů během testů nezmiňovali o pohonných jednotkách.

„(Motor) Vlastně ani nebyl předmětem debat, což je skvělé. Myslím, že je pro ně velmi těžké mluvit o výkonu ve srovnání s minulým rokem kvůli rozdílům v palivu a velkým rozdílům ve výkonu. Rozhodně si na to ale vůbec nestěžovali. Z toho máme velkou radost.“

Další článek: Podcast BOXOVÁ ULIČKA s Máriom Keszelim. Co odhalily tři dny v Barceloně?

12:38 | Výsledky George Russella v závodech: P4, P5, P3, P4, P5, P3.
8:55 | Romain Grosjean včera ve staré cihelně vybojoval devátou startovní pozici... tedy třetí řadu pro start Indy 500. Z prvního místa odstartuje Scott Dixon. odkaz
22. května | Šampionát F3 (prvních pět): Victor Martins: 62 bodů, Roman Staněk: 56,  Jak Crawford: 50, Isack Hadjar: 47, Arthur Leclerc: 43 odkaz
22. května | Alonso nasadí novou pohonnou jednotu a odstartuje tak z konce startovního pole.

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink Leclerc
2. trénink Leclerc
Sobota 21. května 2022
3. trénink Leclerc
Kvalifikace Leclerc
Neděle 22. května 2022
Závod Verstappen