AlphaTauri se už nehodlá soustředit na výchovu nováčků, říká Bayer | Foto: Getty Images / Joe Portlock

Foto: Getty Images / Joe Portlock

AlphaTauri se už nehodlá soustředit na výchovu nováčků, říká Bayer

Výkonný ředitel týmu z Faenzy Peter Bayer tvrdí, že se italský tým již nebude orientovat na východu mladých talentů. Důležité jsou výsledky.

V případě stáje AlphaTauri, která od letošní sezony ponese nové jméno, dlouhá léta platilo, že šlo o rezervní tým Red Bullu, jehož posláním bylo vychovávat mladé talenty.

Připomeňme, že si svůj debut v F1 v barvách týmu z italské Faenzy odbyli například Max Verstappen nebo Carlos Sainz. 

Role AlphaTauri se příliš neměnila ani v posledních letech, kdy se tým, alespoň navenek, snažil prezentovat tak, že nejde o juniorský tým Red Bullu.

Tomu by však podle slov výkonného ředitele týmu z Faenzy Petera Bayera měl být definitivně konec. Důkazem toho by mělo být i setrvání Daniela Ricciarda, tedy v létě již 35letého veterána, i pro sezonu 2024 – mj. na úkor Liama Lawsona, který se vloni s AlphaTauri představil jako záskok v pěti velkých cenách.

„Majitelé řekli, že chtějí, abychom byli konkurenceschopní. Franz (Tost, bývalý šéf týmu, pozn. red.) vždy říká, že mladý jezdec potřebuje tři roky, aby byl na závodění v F1 zcela připraven. A já s tím s odstupem času stoprocentně souhlasím,“ uvedl Bayer, kterého cituje Autosport.

„Při vší složitosti, která je nyní pro náš sport typická, a množství informací, které musí strávit, zpracovat a pak nám je předat, abychom opět jako tým pochopili, co dělat, jak měnit nastavení a tak dále, jezdci zkrátka potřebují hodně času,“ vysvětlil muž, který před nástupem do italské stáje pracoval pro FIA.

Jako příklad pak Bayer uvádí komunikaci s jezdcem během jízdy.

„U mladého jezdce jdou informace z operační místnosti k inženýrům a následně z boxové zídky k jezdci," přiblížil Bayer s tím, že nezkušenému závodníkovi inženýr na základě dat radí, sleduje, zda je všechno správně nastaveno, co se týká například brzdění motorem a do toho monitoruje, zda se zezadu někdo blíží.

„Je jo jako v divadle. Zatímco s Danielem je klid a pak po chvíli řekne, že je problém se zadní částí vozu a zda se na to můžeme podívat. Nebo nás vyzve ke změně strategie, protože uvízl v DRS vláčku...Ten rozdíl prostě cítíte,“ vyzdvihl výkonný šéf AlphaTauri výhody zkušeného pilota oproti nováčkovi.

„Proto máme jednoho zkušeného jezdce (Ricciarda), který vezme pod křídla mladšího (Júkiho Cunodu). I ten mladší však musí být připraven,“ prohlásil Bayer, podle kterého Red Bull pro sezonu 2024 chystá bohatý testovací program s dva roky starým vozem pro mladíky Liama Lawsona, Isack Hadjara a nejspíše i pro Ajumu Iwasu.

Doporučujeme

Články odjinud