AlphaTauri chystá ještě užší spolupráci s Red Bullem. Podle italské stáje nicméně půjde spíše o návrat ke staré praxi.
Stáj AlphaTauri, která od příští sezony ponese nový, zatím neznámý název, se chystá na užší spolupráci s Red Bull Racingem, se kterým ji pojí stejný vlastník.
Vzhledem k neuspokojivým výkonům a výsledkům stáje z Faenzy v poslední době nicméně vedení Red Bullu rozhodlo o tom, že od sezony 2024 budou týmy kooperovat v maximální možné míře tak, jak to upravují pravidla.
Novinkou bude nová základna AlphaTauri v Británii, v níž bude sídlit oddělení aerodynamiky, a stejně tak bude tým z Faenzy od Red Bullu odebírat více dílů, které mezi sebou mohou stáje podle pravidel sdílet (netýká se to například šasi, jež si každý účastník F1 musí vyrábět sám).
Oznámení Red Bullu o bližší spolupráci mezi jeho oběma týmy vzneslo otázky, zda příští vůz AlphaTauri nebude až příliš podobný tomu z dílny rakouské stáje, která sídlí v britském Milton Keynes.
Technický ředitel AlphaTauri Jody Egginton však tuto hypotézu vyvrací. Italský tým se v míře odebírání dílů od Red Bullu údajně pouze vrátí k praxi, která již fungovala v minulosti.
„Od roku 2019, kdy jsme zahájili synergii, se díly, které jsme odebírali, lišily a pro příští rok se budou opět mírně lišit,“ řekl Egginton, kterého cituje Autosport.
„Oproti letošnímu roku jich bude o něco více. Ve vztahu k několika předchozím rokům však pravděpodobně zhruba stejně,“ přiblížil Egginton.
„Nakonec je tu pomyslné zohlednění hodnoty pro zákaznické týmy, takže když začnete nakupovat díly od dodavatelských týmů, musíte si hlídat rozpočet. Budeme ale maximalizovat to, co máme k dispozici.“
Podle Eggintona se tak sblížení mezi AlphaTauri a Red Bullem zveličuje.
„Stalo se z toho něco víc. Jsme méně konkurenceschopní, takže se lidé ptají, proč nejsme tak rychlí. V letech 2020 a 2021, kdy bylo auto konkurenceschopné, se o tom moc nemluvilo,“ sdílel svůj pohled britský inženýr.
Egginton rovněž přiznal, že zatím nebylo rozhodnuto, zda díly, které AlphaTauri bude v nadcházející sezoně od Red Bullu odebírat, budou rok staré nebo aktuální, ale je zřejmé, že tým již pokročil s přípravou vlastního nového podvozku.
„Víme, jakým směrem se chceme vydat. Primárně se řídíme aerodynamikou. Šasi bude podstatně jiné, ale pokud jde o změnu koncepce, víme, co chceme. Jsme v rozumné shodě s tím, jakým směrem jdou i ostatní týmy. Jen musíme být při dosahování těchto cílů úspěšnější,“ dodal Egginton.