AlphaTauri jako poslední tým přešel na 60 % model vozu pro aerodynamický tunel

AlphaTauri jako poslední z týmů formule 1 přechází na 60 % model vozu pro aerodynamický tunel.
Foto: Getty Images / Clive Mason
AlphaTauri jako poslední tým přešel na 60 % model vozu pro aerodynamický tunel | Foto: Getty Images / Clive Mason

Red Bull v loňském roce začal o AlphaTauri mluvit jako o sesterském týmu. Spolupráce mezi oběma týmy je těsná a bude ještě těsnější. AlphaTauri začala využívat aerodynamický tunel Red Bullu v Bedfordu.

Pro AlphaTauri to znamená zásadní změnu. Až dosud používal tým v aerodynamickém tunelu 50 % model vozu. Nyní jako poslední tým na startovním roštu přechází na 60 % model vozu, což je maximální velikost, kterou pravidla povolují. 

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

„Je velkou výhodou přejít na 60 procentní model,“ řekl šéf týmu Franz Tost pro Motorsport-Total.com. „Je to samozřejmě přesnější a doufejme, že nám to poskytne více validních dat.“

Využívání aerodynamických tunelů je od letošního roku závislé na pořadí v Poháru konstruktérů. Red Bull může vyžívat 92,5 % referenčních hodnot, AlphaTauri 105 % a to je už poměrně velký rozdíl. Inženýři AlphaTauri mohou na model vozu „foukat“ o 1,5 hodiny týdně více než kolegové z Red Bullu.

Technický ředitel AlphaTauri Jody Egginton ale varuje, že změna tunelu a velikosti modelu přináší i rizika.

„Náš tunel je docela dobrý a my mu docela dobře rozumíme,“ řekl. „Nemůžeme říct, že by nás v něčem brzdil.“

„Chtěl jsem přejít na 60 %, byla to jasná volba a tak jsme to udělali. Je to výzva. Myslím, že jakákoliv změna v aerodynamickém tunelu není bez rizika, ale ve střednědobém horizontu je to věc, kterou je potřeba udělat. Jsme jediní na 50 %, což je něco, o čem jsem hodně dlouho přemýšlel. Pokud jste posledním, kdo něco dělá a všichni ostatní jdou jinou cestou, tak si říkáte, že na tom něco bude.“

Další článek: Nebýt hybridů, tak dominujeme my, myslí si Verstappen

14:42 | F3: Pole position získal Frederik Vesti. Staněk 17.
12:11 | Ve Francii je rychlost v boxech jen 60 km/h. Pérez byl o 16,5 km/h rychlejší a dostal pokutu 1000 euro.
9:58 | Video Red Bullu z ČR a SR už má přes 900 tisíc zobrazení. Včera ho propagovala na Twitteru i formule 1.
9:32 | Juan Manuel Correa se vrací do juniorského programu Sauberu.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink Bottas (1:33.448)
2. trénink Verstappen (1:32.872)
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00