AlphaTauri doma v Imole nasadí novou podlahu. Čekáme velký posun vpřed, zní z týmu | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

AlphaTauri doma v Imole nasadí novou podlahu. Čekáme velký posun vpřed, zní z týmu

Italský tým AlphaTauri letos zatím vybojoval pouhé dva body a zůstává za očekáváním. Stáj nicméně věří, že po nasazení nové podlahy by se rychlost jejího vozu měla zlepšit.

Dvě desátá místa v podání Júkiho Cunody. Tak zní výčet umístění na bodovaných pozicích italského týmu AlphaTauri po pěti odjetých velkých cenách. Hůře je na tom v tomto ohledu pouze Williams.

Zlepšit dosavadní letošní bilanci bude chtít stáj z Faenzy již při nejbližší příležitosti. Ta navíc přijde na dráze v Imole, která je pro tým de facto domácím okruhem.

K úspěchu ve Velké ceně Emilie-Romagny má týmu pomoci i nová podlaha vozu.

„Podlaha, kterou v Imole představíme, je úplně nová,“ řekl šéf oddělení výkonnosti vozu AlphaTauri Guillaume Dezoteux, kterého citoval Autosport.

„Těšíme se, až ji budeme mít na voze. Jde o významný krok, takže doufáme, že splní naše očekávání,“ věří Dezoteux.

I když si inženýr AlphaTauri uvědomuje, že ne každá novinka musí zákonitě přinést posun vpřed, předchozí zkušenosti s vylepšeními, které tým v poslední době nasadil, mu dodávají optimismus.

Jako příklad Dezoteux uvádí nové přední křídlo, které v Miami zafungovalo přesně tak, jak stáj na základě simulací předpokládala.

I malé zlepšení může mít zásadní dopad

Pro letošní sezonu je zatím typické, že jsou boje ve středu startovního pole velmi vyrovnané. V kvalifikacích proto často rozhoduje i několik tisícin sekundy.

Dezoteux je proto přesvědčen, že i malé zrychlení může znamenat relativně velký posun pořadím.

„V rozmezí 1 % času na kolo je více než 10 vozů, takže je zde velká příležitost. Pokud bude novinka dostatečně dobrá, může nám přinést několik míst na startovním roštu. I když samozřejmě vyvíjí všechny týmy,“ prohlásil Dezoteux.

Po špatném vstupu do sezony v AlphaTauri skončil hlavní aerodynamik Dickon Balmforth, což vedlo k novému přístupu, co se vývoje vozu týká.

„Směr vývoje vozů se změnil. Soustředíme se nyní na jiné oblasti, ve kterých chceme vůz zlepšit," přiblížil Dezoteux.

Doporučujeme

Články odjinud