AlphaTauri jako v pořadí druhý tým představil vůz pro letošní sezónu.
Tým uveřejnil studiové snímky letošního vozu a také skutečné fotografie auta, které je tak trochu „hybridem“. Jedná se o loňský vůz s letošním zbarvením, ale vypadá to, že s letošním nosem. Právě oblast nosu je jedna z těch, kterou tým přepracoval – pokud odmyslíme změny v důsledku úpravy pravidel.
Technický ředitel Jody Egginton uvedl, že i když je šasi převodem z loňského roku, celkový balíček prošel mnoha vylepšeními.
„Práce na vývoji našeho vozu pro rok 2021 jde daleko za rámec změn souvisejících s úpravou pravidel,“ řekl.
Nová pravidla zejména v oblasti podlahy mají kvůli menšímu náporu na pneumatiky snížit přítlak asi o 10 %. Egginton uvedl, že tým věnoval spoustu času, aby tyto ztráty kompenzoval. „Zároveň jsme se zaměřili na zvýšení a zlepšení aerodynamického provozního okna auta.“
„Tato aktivita bude pokračovat i v sezóně, přičemž rozdělení zdrojů mezi projekty 2021 a 2022 bude přezkoumáno a podle potřeby upraveno tak, aby se maximalizoval potenciál obou projektů.“
AlphaTauri odebírá některé díly od sesterského Red Bullu. Ve Faenze se rozhodli ponechat převodovku a zadní zavěšení. Vývojové žetony věnovali raději novému nosu a úpravě předního zavěšení.
Vlevo: AT02, vpravo AT01
Vlevo: AT02, vpravo AT01
Vlevo: AT02, vpravo AT01
Cílem je být na čele středu pole
„V roce 2020 byla Scuderia AlphaTauri týmem ze středu pole. Úspěšně jsme bojovali proti ostatním týmům, jako jsou McLaren, Renault a Racing Point, ale naším cílem pro letošní rok je být trvale na vrcholu středu pole a dále se zlepšovat,“ řekl Franz Tost.
„Abychom toho dosáhli, musíme se vyhnout problémům se spolehlivostí a dokončit všechny závody na bodech. Povede se nám to jen tehdy, když neuděláme žádné chyby, takže musíme být závod od závodu stoprocentně soustředěni na svou práci na trati i mimo ni, protože s našimi konkurenty je těžké bojovat.“