AlphaTauri chce s novým vozem bojovat o čelo středu pole

AlphaTauri jako v pořadí druhý tým představil vůz pro letošní sezónu.

Tým uveřejnil studiové snímky letošního vozu a také skutečné fotografie auta, které je tak trochu „hybridem“. Jedná se o loňský vůz s letošním zbarvením, ale vypadá to, že s letošním nosem. Právě oblast nosu je jedna z těch, kterou tým přepracoval – pokud odmyslíme změny v důsledku úpravy pravidel.

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Změny technických pravidel pro sezónu 2021: méně přítlaku a udržitelné materiály

Technický ředitel Jody Egginton uvedl, že i když je šasi převodem z loňského roku, celkový balíček prošel mnoha vylepšeními.

„Práce na vývoji našeho vozu pro rok 2021 jde daleko za rámec změn souvisejících s úpravou pravidel,“ řekl.

Nová pravidla zejména v oblasti podlahy mají kvůli menšímu náporu na pneumatiky snížit přítlak asi o 10 %. Egginton uvedl, že tým věnoval spoustu času, aby tyto ztráty kompenzoval. „Zároveň jsme se zaměřili na zvýšení a zlepšení aerodynamického provozního okna auta.“

AlphaTauri ukázala vůz AT02 pro rok 2021

AlphaTauri ukázala vůz AT02 pro rok 2021

„Tato aktivita bude pokračovat i v sezóně, přičemž rozdělení zdrojů mezi projekty 2021 a 2022 bude přezkoumáno a podle potřeby upraveno tak, aby se maximalizoval potenciál obou projektů.“

AlphaTauri odebírá některé díly od sesterského Red Bullu. Ve Faenze se  rozhodli ponechat převodovku a zadní zavěšení. Vývojové žetony věnovali raději novému nosu a úpravě předního zavěšení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo: AT02, vpravo AT01
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo: AT02, vpravo AT01
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo: AT02, vpravo AT01

Cílem je být na čele středu pole

„V roce 2020 byla Scuderia AlphaTauri týmem ze středu pole. Úspěšně jsme bojovali proti ostatním týmům, jako jsou McLaren, Renault a Racing Point, ale naším cílem pro letošní rok je být trvale na vrcholu středu pole a dále se zlepšovat,“ řekl Franz Tost.

„Abychom toho dosáhli, musíme se vyhnout problémům se spolehlivostí a dokončit všechny závody na bodech. Povede se nám to jen tehdy, když neuděláme žádné chyby, takže musíme být závod od závodu stoprocentně soustředěni na svou práci na trati i mimo ni, protože s našimi konkurenty je těžké bojovat.“

Další článek: AlphaTauri ukázala vůz AT02 pro rok 2021

14:17 | Kvalifikaci formule 3 vyhrál Dennis Hauger. Roman Staněk obsadil 14. místo.
9:57 | Tento víkend se jede také F3. Kvalifikace pátek od 13:55, Závod 1: Sobota od 10:35, Závod 2: Sobota od 16:45, Závod 3: Neděle od 12:05
6. května | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
6. května | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00