Výkonný ředitel týmu AlphaTauri Peter Bayer uvedl, že italský tým udělal chybu, když u letošního vozu vsadil na zavěšení vlastní výroby.
AlphaTauri byla na začátku letošní sezony hodně pozadu a její jezdci sbírali body jen velmi sporadicky. V pozdější fázi sezony se však tým díky vylepšením, které zahrnovaly i novou podlahu, dostal zpět do středu pole a nakonec vybojoval alespoň osmou příčku v Poháru konstruktérů.
Při zpětném hodnocení vývoje letošního vozu s označením AT04 nyní výkonný ředitel týmu Peter Bayer prohlásil, že stáj z Faenzy udělala chybu, když letos využívala svého zavěšení a neodebírala ho, jak pravidla umožňují, od sesterského Red Bullu.
„Původní rozhodnutí jít vlastní cestou s těmito kritickými díly bylo jednoduše chybou a lidé, kteří tehdy rozhodli, už s námi nejsou,“ řekl Bayer Autosportu.
„Myslím, že inženýři mají vždycky spoustu argumentů, proč byste měli dělat určité věci, ale myslím, že všichni v padoku teď pochopili, že se změnou předpisů (v roce 2022, pozn. red.) a s nimi souvisejícím způsobem generováním přítlaku, který je tak závislý na podlaze, je zavěšení další velmi důležitou věcí,“ poukázal výkonný šéf AlphaTauri.
„Máte podlahu a pak máte zavěšení. Pokud tyto dvě věci nefungují společně, nemůžete být konkurenceschopní,“ vysvětlil dále Bayer s tím, že zároveň uznal, že odebírání dílů má i svá rizika.
„Je to pro nás jako zákaznický tým složité. Podívejte se na některé stáje, které si najaly bývalé aerodynamiky a inženýry Red Bullu. Dosáhly sice rychle úspěchů, ale následný vývoj již není tak snadný.“
V roce 2024 však již vozy vyráběné ve Faenze budou zavěšení Red Bullu využívat – i když půjde pouze o to přední.
„V příštím roce budeme využívat vlastní zadní zavěšení, zatímco vpředu budeme mít letošní zavěšení Red Bullu. Budeme tak v tomto ohledu o rok pozadu,“ potvrdil Bayer.