Alonsův příchod by mohl zapůsobit stejně jako Mansellův, říká Andretti

Majitel Andretti Autosport Michael Andretti věří, že případný trvalý přestup Fernanda Alonsa do IndyCar bude pro celou sérii stejným přínosem, jako překvapivý příchod Nigela Mansella v roce 1993.
Alonsův příchod by mohl zapůsobit stejně jako Mansellův, říká Andretti

Nigel Mansell získal v roce 1992 titul mistra světa s týmem Williams a poté zamířil za oceán do IndyCar, kde hned ve své debutové sezóně vyhrál celý šampionát v barvách stáje Newman/Haas Racing.

Mansellův přestup z F1 do IndyCar přinesl zámořské formulové sérii značnou publicitu, o kterou by se nyní mohl svým příchodem do šampionátu postarat i dvojnásobný mistr světa „královny motorsportu“ Fernando Alonso. Myslí si to Michael Andretti, za jehož stáj absolvoval Alonso svoji první „pětistovku“ v Indianapolis.

„Bylo by to skvělé. Doufám, že to chce udělat,“ řekl Andretti pro motorsport.com o případném příchodu Alonsa „za oceán“. Španělovo trvalé angažmá v IndyCar začíná dostávat stále reálnější obrysy, již dnes by měl totiž Alonso testovat monopost Andrettiho stáje na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě.

„Myslím, že se stále nerozhodl. Doufám, že si užije čas strávený v autě a že se to rozhodne udělat.“

„Řekl bych, že by to bylo skvělé pro náš tým i naši sérii. Velmi rád bych s ním znovu pracoval, naše loňská spolupráce v Indianapolis byla velmi zábavná,“ pokračoval Andretti.

„Vždycky jsme byli připraveni nasadit do sezóny pět vozů. To by pro nás tedy nebyl problém. Uvidíme ale, co se stane. Stále se toho musí ještě hodně vyřešit, doufám však, že nakonec vše dopadne dobře.“

Problémem pro uskutečnění přestupu k týmu Andretti by mohl být pro Alonsa fakt, že Andretti Autosport využívá motory Honda. Podle Michaela Andrettiho však Honda s Alonsem (po ne úplně šťastném vztahu u McLarenu) žádný problém nemá, takže by v tomto směru podpisu smlouvy nic nebránilo.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Jak Räikkönen přišel o vítězství v Monze

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00